استخراج سالانه حدود ۱۶.۵ میلیون تن مواد معدنی در خوزستان

آقا رضا فتوحی روز سه‌شنبه ۲۱تیرماه ۱۴۰۱، در بیستمین اجلاس سالانه هیات عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران بیان کرد: خوزستان دارای ۲۷۳ معدن دارای پروانه بهره‌برداری است که تنها ۱۰۰ معدن فعال است.

وی افزود: ۱۲ معدن سنگ‌ و گچ در خوزستان وجود دارد که از این تعداد هشت معدن فعال است.

فتوحی در ادامه گفت: ۱۰ معدن قیر طبیعی در خوزستان وجود دارد که با توجه به اهمیت و نیاز خوزستان به این معادن باید به صورت فنی بهره برداری شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان افزود: در خوزستان بخش تولید نمک معدنی بسیار فعال و موفق است.

خوزستان در بحث معدن تخصصی در رتبه‌های آخر کشور است

وی با بیان اینکه ۸۲ درصد نفت و گاز و ۴۲ درصد درآمد کشور در خوزستان تولید می‌شود، گفت: خوزستان در بحث معدن تخصصی در رتبه‌های آخر کشور است.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان ادامه داد: نظام‌ مهندسی معدن خوزستان بالغ بر هزار عضو دارد که با این تعداد عضو باید بهره برداری تخصصی در استان انجام شود و اثرگذاری موثری را در تولید ثروت داشته باشیم.

نیاز به طرح جامع معدنی در خوزستان

فتوحی بیان کرد: برای شناسایی معادن شرق و شمال شرق خوزستان باید اقدامات موثرتری صورت گیرد و از متولیان این بخش خواستاریم با توجه به ارزش افزوده و با کمک شرکت‌های دانش بنیان درآمدزایی خوبی در این بخش ایجاد کنند.

فتوحی با بیان اینکه در خوزستان نیاز به طرح جامع معدنی است، افزود: خوزستان در تولید فرآورده جدید مواد معدنی دریایی ظرفیت بسیار خوبی دارد.

بیستمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران روز سه‌شنبه به میزبانی خوزستان در هتل پارس اهواز گشایش یافت و تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.