بخش ویژه آسم و آلرژی در خوزستان راه‌اندازی می‌شود

دکتر شهنام عسکرپور روز چهارشنبه در نشست خبری که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی خوزستان یکی از مشکلات استان در مورد بیماری های تنفسی، نبود بخش آسم و آلرژی است که در یک تا ۲ ماه آینده بخش ویژه آسم و آلرژی برای بیماران راه اندازی می‌شود.
وی با بیان اینکه پیش از این بخش مشخصی برای بیماران آسم و آلرژی نداشتیم افزود: در بیمارستان ابوذر اهواز مراکزی را برای اطفال، و در بیمارستان‌های جنرال اهواز نیز همکاران بخش ریه در زمینه آسم و آلرژی کار می‌کردند لذا کمبود این بخش به مراتب احساس می‌شد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: به دلیل کمبود افراد فوق تخصص در زمینه آسم و آلرژی، تلاش داریم پس از راه اندزای این بخش، مجوز دستیاران فوق تخصص آسم وآلرژی را برای خوزستان دریافت کنیم.
وی بیان کرد: در بسیاری از رشته‌ها افرادی که در جاهای دیگر تحصیل می‌کنند برای کار در خوزستان رغبت چندانی ندارند لذا بهترین راه برای برطرف شدن این مشکل، آموزش تخصصی و فوق تخصصی افراد بومی است زیرا ماندگاری آنها در استان بیشتر است.
رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز گفت: عمده داروهای آسم و آلرژی از خارج کشور وارد می‌شوند و به همین دلیل گران قیمت هستند که این موضوع فشار بیشتری به مردم وارد می‌کند.
دکتر مهدی ترابی زاده بیان کرد: با راه‌اندازی بخش دولتی آسم و آلرژی خدمات ارزان و حداکثری مورد نیاز به بیماران ارایه می شود.
وی با اشاره به خدمات بیمه ای حداقلی در زمینه آسم و آلرژی گفت: انتظار داریم همکاری سازمان‌های بیمه‌ای در راستای کاهش فشارها به مردم، افزایش یابد.
گفتنی است روز گذشته بیش از ۶۰۰ نفر به دلیل گرد و غبار و مشکلات تنفسی به بیمارستان های خوزستان مراجعه و زیر مراقبت قرار گرفتند.
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.