آغاز محلول پاشی در جنگل‌های زاگرس/ نشست وزیران محیط‌زیست شروع ارتباطات بین‌المللی است

«علی سلاجقه» در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا درباره آخرین وضعیت آفت جوانه خوار و پروانه سفید برگ‌خوار بلوط در زاگرس اظهار داشت: ۶۵ هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس با مشکل پروانه سفید برگ‌خوار مواجه شده که سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور محلول پاشی را شروع کرده است.

وی ادامه داد: مردم نگران نباشند زیرا این بیماری در درختان بلوط زاگرس رفع می‌شود.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: بحث اصلی این بود که با محلول پاشی احتمال از بین رفتن گونه‌های دیگر گیاهی در این جنگل‌ها وجود دارد که با بررسی‌ها و اقدامات کارشناسی انجام شده ظاهرا مشکلی گونه‌های دیگر را تهدید نمی‌کند و این محلول پاشی تا رفع این بیماری ادامه دارد.

نشست منطقه‌ای وزیران محیط‌زیست نقط شروع برای ارتباطات بین‌المللی است

سلاجقه در بخش دیگری از این گفت‌ وگو درباره میزبانی ایران از کشورهای منطقه‌ای در حوزه محیط‌زیست و برگزاری نشست منطقه‌ای وزیران محیط‌زیست در تهران گفت: پیرو دستورات رئیس‌جمهور درباره مساله گرد و غبار و مدیریت آن در تراز منطقه‌ای به ویژه بخشی که از کشورهای همجوار وارد می‌شود و همچنین از آنجا که اولویت نخست و مورد تأکید دولت، ارتباط با کشورهای همسایه است، موضوع برگزاری نشست منطقه‌ای وزیران محیط زیست کشورهای همجوار در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در یک بازه زمانی ۴۰ روزه توانستیم ۱۰ کشور همسایه را برای حضور در این همایش دعوت کنیم و این نشست در تراز عالی یعنی با حضور ۶ وزیر، دو معاون وزیر و هیأت‌های عالی‌رتبه با حضور رئیس‌جمهور همراه بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: خروجی‌های این نشست در قالب اعلامیه، نقطه شروع برای ارتباطات بین‌المللی خواهد بود.

به گزارش ایرنا، نشست وزیران محیط زیست کشورهای منطقه به ابتکار جمهوری اسلامی ایران و با هدف بررسی راه حل های رفع مشکلات محیط زیستی منطقه به ویژه معضل ریزگردها با حضور وزرا و مقامات ارشد ۱۱ کشور منطقه غرب آسیا و با سخنرانی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران روز سه شنبه ۲۱ تیر ماه در تهران برگزار شد.

آیت‌الله رئیسی پیشتر سازمان محیط زیست را مکلف کرده بود به همراه دیگر دستگاه‌های ذیربط از طریق دیپلماسی و مجامع بین‌المللی و نیز تعامل با کشورهای همسایه، رفع مشکل ریزگردها را مجدانه پیگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.