عضویت اتاق بازرگانی اهواز در شورای جهانی ICC

شهلا عموری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اتاق بازرگانی اهواز به دلیل برخورداری از توانمندی‌ کارشناسی در حوزه‌های مختلف، هم راستا با الگوهای توسعه‌ای فعالیت شورای جهانی ICC شناخته شد و به عضویت این شورا درآمد.

وی ادامه ‌داد: از جمله این توانمندی‌ها می‌توان به بدنه کارشناسی فعال در حوزه بهبود محیط کسب و کار (دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان)، مرکز داوری، بخش اطلاع رسانی و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی بین المللی و استاندارد اشاره کرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: گسترش تعامل اقتصادی بین‌ المللی، مسائلی همچون تسهیل تجارت، افزایش صادرات و همچنین بحث همگن‌سازی مقررات بین‌المللی، حمایت از توسعه صادرات و بخش خصوصی و قدرت نفوذ دیپلماسی اقتصادی از اهداف ICC است. همچنین دفاع از بخش خصوصی کشورها و تلاش برای توسعه و تسهیل تجارت داخلی و خارجی از مهمترین چشم ‌اندازهای این سازمان است.

عموری با بیان اینکه عضویت اتاق در شورای جهانی ICC برای تحقق برنامه‌های توسعه‌ای فعالان اقتصادی استان خوزستان کاربردی است، عنوان کرد: در تاریخ ۲۴ خردادماه امسال، عضویت اتاق بازرگانی اهواز در نشست شورای جهانی اتاق بازرگانی بین المللی  ICC) World Council) ثبت و تایید شد.

وی افزود: از جمله مزایای عضویت در اتاق بازرگانی بین‌المللی  ICC)، ارتباط با جامعه کسب و کار جهانی و امکان شرکت در نشست‌های مرتبط باICC ، ارتباط با شرکت‌های بزرگ و فعال بین‌المللی، ارتباط با متخصصان حوزه تجارت و حل و فصل اختلافات تجاری و همچنین شرکت در دوره‌های آموزشی در حوزه‌های مرتبط با تسهیل تجارت و دریافت گواهی معتبر مورد تائید ICC است.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: ارائه خدمات مشورتی تخصصی در حوزه‌های حقوقی، بانکی، بیمه، حمل و نقل، گمرکی و مالیاتی به منظور رفع نیازها و مشکلات جوامع کسب و کار و تجار بین‌المللی و تسهیل تجارت فرامرزی از برجسته ترین مزیت‌های عضویت درICC محسوب می‌شود.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.