افزایش سه برابری ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان رازی

دکتر مفید حسین‌زاده با اشاره به افزایش میزان مراجعات و ورودی به بیمارستان رازی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۱ بیمار به این بیمارستان مراجعه کردند که عمده این افراد به صورت سرپایی خدمات را دریافت کردند.

وی با بیان این‌که میزان ورودی به بیمارستان رازی نسبت به دو هفته گذشته تقریبا سه برابر شده است، افزود: در حال حاضر ۳۰ بیمار  مبتلا به کرونا در بخش های عادی و هشت بیمار در بخش های ویژه بستری هستند.

رئیس بیمارستان رازی اهواز گفت: عمده مراجعه کنندگان و ورودی‌ها به بیمارستان واکسن تزریق نکرده اند یا واکسیناسیون خود را کامل نکرده اند.

غالب شدن علائم گوارشی 

وی افزود: همه بیماران با علائم سرماخوردگی مانند آبریزش بینی، سر درد و بدن درد مراجعه می کنند اما نسبت به پیک های قبلی مقدرای علائم گوارشی غالب تر هستند.

حسین زاده بیان کرد: در حال حال حاضر با وجودی که میزان سرایت بیماری افزایش یافته اما شدت بیماری و درگیری دستگاه تنفس تحتانی کمتر است.

وی با اشاره به آمادگی صد در صدی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا بیان کرد: با توجه به کاهش شدت بیماری و همچنین تزریق واکسن، به نظرمی رسد با پیک سهمگین سال گذشته مواجه نخواهیم شد.

لزوم تکمیل سریع واکسیناسیون

حسین زاده با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی بیان کرد: علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی، مردم باید هر چه سریعتر با تزریق واکسن و تکمیل واکسیناسیون، خود را نسبت به این بیماری ایمن کنند که قطعا با انجام این دو کار از ادامه روند افزایش بیماری جلوگیری می شود.

وی عنوان کرد:  احتمالا تا دو سه هفته آینده شیب ملایم افزایش ورودی به بیمارستان رازی ادامه پیدا کند که در صورت ادامه این روند و با کمک همه بیمارستان ها، مشکل خاصی در بیمارستان نخواهیم داشت.

همه بیمارستان های دانشگاهی بیماران کرونایی پذیرش می کنند.

رئیس بیمارستان رازی اهواز بیان کرد: با دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز همه بیمارستان‌های دانشگاهی بیمار مبتلا به کرونا پذیرش می کنند. بنابراین همچنان بیمارستان رازی خدمات عادی دیگر از جمله بخش زنان، جراحی و مسمومیت ها را ارائه می دهد و درمانگاه نیز فعال است.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.