پایداری شبکه برق چگونه محقق می‌شود؟

کیومرث زمانی اظهار کرد: با توجه به پرباری شبکه و شرایط دمایی استان، تقضا داریم مردم در ساعات اوج بار، مدیریت مصرف را در دستور کار خود قرار دهند و نهایت همکاری را با صنعت برق داشته باشند.

وی با بیان اینکه در هفته‌ای که گذشت رکورد مصرف برق شکسته شد و مردم باید به این مساله توجه داشته باشند، افزود: رکورد مصرف برق در شبکه تحت پوشش شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در روز (سه ‌شنبه ۲۱ تیرماه) شکسته شد و از ۸ هزار و ۲۶۱ مگاوات عبور کرد.

سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور گفت: این افزایش مصرف در حالی رخ داد که مدیریت مصرف صنایع بزرگ و متوسط طبق سهمیه‌ ابلاغی اجرایی شده و بیشتر بار مصرفی صنایع به ساعات پایانی شب منتقل شده است.

زمانی ادامه داد: در عمل میزان کاهش بار مصرفی صنایع به ویژه در ساعت‌های اوج بار به بیشترین مقدار ممکن رسیده است و با توجه به این شرایط، اینکه شاهد شکسته شدن رکورد مصرف برق هستیم نیاز به همکاری سایر بخش‌های مصرفی از جمله مشترکان تجاری، اداری و خانگی وجود دارد.

وی با اشاره به روند افزایشی دمای هوا در خوزستان عنوان کرد: افزایش مصرف برق مربوط به بخش خانگی به دلیل افزایش استفاده از بار سرمایشی با توجه به دمای نزدیک به ۵۰ درجه، شرجی و گرد و غبار رخ می‌دهد و همین نیز باعث شکسته شدن پیک مصرف در روز سه شنبه هفته گذشته شد.

سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور گفت: پایداری شبکه برق به رفتار مشترکان در اوج مصرف بستگی دارد و مشترکان به ویژه در بخش خانگی با همکاری در این زمینه می‌توانند پایداری شبکه برق را تضمین کنند.

زمانی ادامه داد: از مشترکان خانگی درخواست داریم برای گذر از تابستان نهایت همکاری را با صنعت برق داشته باشند و به ویژه در ساعت‌های ۱۲ تا ۱۸، با کاهش روشنایی و استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف، به کاهش مصرف در ساعات پیک کمک کنند.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.