ارائه ۱۳ هزار خدمات تخصصی پزشکی به حجاج ایرانی

به گزارش ایرنا، سیدعلی مرعشی درخصوص خدمات ارائه شده توسط مرکز ‌پزشکی حج و زیارت در موسم حج سال جاری گفت: تا کنون ۱۲ هزار و ۷۸۳ مورد ویزیت تخصصی توسط این مرکز صورت گرفته و ۳۹۲ نفر در بخش های اورژانس، داخلی و CCUبستری شده اند.

وی افزود: تاکنون ۶ هزار و ۶۰۵ مورد خدمات پاراکلینیک شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی برای حجاج ایرانی صورت گرفته است.

مرعشی ادامه داد: تا این لحظه ۲۵ هزار و ۹۷۱ مورد خدمات پرستاری شامل نوار قلب، اندازه گیری قند و فشار خون، گچ گیری، تزریقات، پانسمان، سرم تراپی، جراحی و بخیه برای زائران ایرانی حج سال جاری صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: تا کنون ۵۱ هزار و ۸۳۰ فقره نسخه درمانی برای زائران در درمانگاه ها و ۱۱ هزار و ۵۲۹ نسخه درمانی در بیمارستان ها صادر شده است همچنین ۲ هزار و ۹۴ مورد خدمات مددکاری، امداد و انتقال زائران صورت گرفته است.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت نیز با بیان اینکه ۵۰ هزار و ۵۸۷ مورد ویزیت زائران در مجموعه های مکه مکرمه و مدینه منوره صورت گرفته است نیز، عنوان کرد: متاسفانه تا کنون دو نفر از بانوان زائر ایرانی حج امسال در سرزمین وحی جان باختند.

مرعشی گفت: اکنون ۹ زائر در بیمارستان سعودی در مکه مکرمه و هشت زائر در بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت بستری هستند.

وی وضعیت کلی سلامت زائرن کشور را مطلوب دانست و گفت: مشکل خاصی در زائران مشاهده نشده و امیدواریم بیماران بستری نیز هر چه سریعتر با عنایت خداوند و تلاش پزشکان بهبود یابند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.