تولید سنگ آهن ریوتینتو ۴ درصد افزایش یافت

ریوتینتو اعلام کرد که معدن گودای داری Gudai-Darri در منطقه پیلبارا واقع در استرالیای غربی به عنوان پیشرفته ترین معدن این شرکت از لحاظ فناوری، توانست نخستین سنگ آهن خود را طی ماه ژوئن تولید کند. به همین دلیل انتظار می رود که رشد تولید ناشی از این معدن منجر به افزایش حجم تولید سنگ آهن و نیز بهبود آمیخته محصول پیلبارا طی نیمه دوم سال ۲۰۲۲ میلادی شود.

افت صادرات سنگ آهن طی نیمه نخست سال جاری

صادرات سنگ آهن ریوتینو طی نیمه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۵۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی کاهش ۲ درصدی نشان می دهد.

این در حالی است که میزان صادرات این محصول طی سه ماهه دوم سال جاری میلادی، با رشد ۵ درصدی سالانه به ۷۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تن به ثبت رسید.

همچنین میزان تولید بوکسیت این شرکت طی سه ماهه دوم سال جاری میلادی ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گزارش شد که شاهد رشد ۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی است.

اگرچه ریوتینتو از افت ۱۰ درصدی تولید آلومینیوم این شرکت طی مدت یاد شده خبر داد و میزان تولید این محصول را طی سه ماهه دوم سال جاری میلادی ۷۰۰ هزار تن اعلام کرد.

علاوه بر این میزان تولید معادن مس این شرکت نیز با رشد ۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۲۶ هزار تن افزایش یافت.

چشم انداز ۲۰۲۲ ریوتینتو

ریوتینتو پیش بینی می کند میزان صادرات سنگ آهن این شرکت طی سال ۲۰۲۲ میلادی با رشد ۲ درصدی سالانه به ۳۲۰ تا ۳۳۵ میلیون تن افزایش یابد. این در حالی است که میزان تولید بوکسیت نیز برای سال جاری میلادی بین ۵۴ تا ۵۷ میلیون تن برآورد شده است.

تولید آلومینا نیز حدود ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن تا ۷ میلیون ۸۰۰ هزار تن خواهد بود که نسبت به میزان پیش بینی شده قبلی که ۸ میلیون تا ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بود، کاهش نشان خواهد داد. این در حالی است که تولید آلومینیوم نیز در بازه ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن خواهد بود.

همچنین میزان تولید معادن مس ریوتینتو طی سال ۲۰۲۲ میلادی ۵۰۰ تا ۵۷۵ هزار تن برآورد می شود که میانگین رشد ۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی را نشان می دهد. علاوه بر این میزان تولید مس تصفیه شده نیز بین ۲۳۰ تا ۲۹۰ هزار تن تخمین زده شده است که نشان از رشد ۲۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

برنامه تولید بزرگان سنگ آهن

معدنکار برزیلی واله نیز برنامه تولید سنگ آهن خود در سال ۲۰۲۲ میلادی را ۳۲۰ تا ۳۳۵ میلیون تن اعلام کرده است که حاکی از رشد ۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ میلادی است. پیش بینی می شود تولید گندله این شرکت نیز بین ۳۴ تا ۳۸ میلیون تن باشد.

انتظار می رود طی سال ۲۰۲۲ میلادی شرکت بی اچ پی بیلیتون نیز تولید سنگ آهن خود را ۲۴۹ میلیون تا ۲۵۹ میلیون تن به ثبت رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.