ترکیب احتمالی استقلال برای فصل بعد/ آیا تیم «ساپینتو» کامل شد؟

به گزارش خبرنگار مهر، باشگاه استقلال باوجود اینکه نسبت به برخی مدعیان قدری دیر وارد بازار نقل و انتقالات شد، اما آنها توانستند با عملکرد نسبتاً خوبی در روزهای اخیر عقب ماندگی ابتدایی را در نقل و انتقالات جبران کرده تا جایی که امروز بتوان گفت استقلال تا حدود زیادی تیمش را تکمیل کرده و از امروز به بعد اگر بازیکنی جذب کند، این بازیکن در راستای تقویت هرچه بیشتر است.

امروز و پیش از آغاز اردوی ترکیه آبی پوشان ۲۷ بازیکن در اردوی این تیم است و ممکن است تغییرات اندکی با کم و اضافه شدن یکی دو بازیکن لیست آنها برای فصل بعد کامل شود.

در لیست امروز آبی پوشان ۳ دروازه‌بان، تعداد زیادی مدافع، به اندازه کافی هافبک و بیش از حد نیاز مهاجم با کیفیت حضور دارد که گفته می‌شود قرار است بر تعداد آنها اضافه هم شود و شاید آنها تنها با جذب یک مدافع راست تیم و نیمکت شأن کامل شود.

استقلالی‌ها که تا امروز تنها ۲ خروجی قطعی و یک خروجی نزدیک به قطعی از ترکیب ثابت فصل گذشته داشته‌اند، نسبت به سایر رقبا بهتر موفق به حفظ شاکله تیم شأن شده‌اند. محمد دانشگر و وریا غفوری تنها خروجی‌های قطعی این تیم است و امیرحسین حسین زاده هم خروجی نزدیک به قطعی این تیم است.

خیالی آسوده از دروازه

آبی‌ها درون دروازه خود نسبت به فصل گذشته کاملاً بدون تغییر هستند و توانسته‌اند سیدحسین حسینی، علیرضا رضایی و سینا سعیدی فر را در اختیار داشته باشند. حسینی بهترین دروازه‌بان فصل گذشته فوتبال ایران و عضو تیم ملی بزرگسالان به همراه علیرضا رضایی و سینا سعیدی فر دو ملی پوش امید می‌توانند دروازه این تیم را در فصل پیش رو تضمین کنند.

بی دردسر در دفاع میانی

استقلالی‌ها در پست دفاع میانی محمد دانشگر را نسبت به فصل قبل از دست داده‌اند و به جای او محمد حسینی را از هوادار به خدمت گرفته‌اند. اما آنها با حفظ رافائل سیلوا، عارف غلامی و روزبه چشمی در کنار بازگرداندن محمدحسین مرادمند شرایط ایده آلی در پست دفاع میانی دارند و سرمربی آنها گزینه‌های زیادی برای انتخاب پیش رو دارد. ضمن اینکه دیر یا زود سیاوش یزدانی هم به این جمع اضافه خواهد شد.

ترکیب احتمالی استقلال برای فصل بعد/ آیا تیم «ساپینتو» کامل شد؟
رافائل سیلوا از ستون‌های دفاعی آبی پوشان که فصل گذشته تأثیر زیادی در کسب مقام قهرمانی داشت

یک دفاع راست برای نیمکت

آبی پوشان در پست دفاع راست یکی از بهترین‌ها را در اختیار دارند و صالح حردانی فصل گذشته هم بهترین عملکرد را در این تیم داشت. تنها جایی که ساپینتو احساس کمبود بازیکن می‌کند، جذب یک بازیکن در این پست برای نیمکت تیمش است. مشکلی که در پست دفاع چپ با حضور جعفر سلمانی و ابوالفضل جلالی وجود ندارد و سرمربی پرتغالی آبی‌ها می‌تواند مطابق با ذهنیات و تفکراتش در هر بازی از یکی از این دو بازیکن و یا شاید به صورت همزمان با هم استفاده کند.

خیال آسوده آبی‌ها در یک پست

استقلالی‌ها فصل گذشته بهترین زوج را در هافبک دفاعی با زبیر نیک نفس و مهدی مهدی پور داشتند و نه تنها موفق به حفظ آنها شده‌اند تا خیال شأن از این بابت راحت باشد، بلکه یک بازیکن جوان و مستعد به اسم امید حامدی فر را هم برای این پست به خدمت گرفته‌اند. البته که آنها سعید مهری و روزبه چشمی را هم برای این پست دارند.

یک خرید برای تکمیل

گفته می‌شود یکی از دو پستی که ساپینتو در آن به خریدهای تازه احساس نیاز می‌کند و قرار است یک هافبک خارجی را با سلیقه خود اضافه کند، هافبک بازی ساز است. با این حال در بین بازیکنان استقلال هستند نفراتی که همین الان قادر به بازی در این پست هستند که شاخص ترین آنها یک هافبک ازبک به اسم عزیز بک آمانوف و یک تازه بازگشته به جمع آبی‌ها به اسم آرش رضاوند است. همچنین امیر علی صادقی به همراه محمد حسین زواره‌ای دو بازیکن جوان هم نفراتی هستند که قابلیت حضور در این پست را دارند.

ساپینتو مشکل وینگر ندارد

خیال سرمربی پرتغالی آبی پوشان بابت وینگر چپ و راست هم آسوده است. او در حال حاضر یک بازیکن سرعتی به اسم رضا میرزایی را برای وینگر راست در اختیار دارد و به جز عزیز بک آمانوف، جعفر سلمانی هم بازیکنی است که قابلیت بازی کردن به شکلی تخصصی در پست وینگر چپ را دارد. با این حال با حضور بازیکنانی مثل سجاد شهباززاده و کوین یامگا که قابلیت بازی کردن در پست وینگر را دارند همین الان هم ساپینتو احساس کمبود در این پستها ندارد.

ترکیب احتمالی استقلال برای فصل بعد/ آیا تیم «ساپینتو» کامل شد؟
سجاد شهباززاده آقای گل سابق لیگ برتر که بازگشتش به استقلال بر قدرت تهاجمی این تیم می‌افزاید

خط حمله جذاب استقلال

ساپینتو شاید امروز جذاب ترین خط حمله لیگ برتر را با در اختیار داشتن جمعی از مهاجمان خوب در اختیار دارد و با تکیه بر این خط حمله مخوف می‌تواند دورخیز مناسبی برای تجدید قهرمانی داشته باشد.

استقلالی‌ها از فصل گذشته کوین یامگا بهترین گلزن خود را در اختیار دارند و توانسته‌اند سجاد شهباززاده آقای گل سابق لیگ برتر را از سپاهان به خدمت بگیرند تا ابتدا به ساکن چنین به نظر آید که شاید این دو اصلی ترین زوج تهاجمی آنها در این فصل باشند.

در کنار این دو بازیکن، ساپینتو بازیکنان خوب و توانمندی مثل ارسلان مطهری، پیمان بابایی و آرمان رمضانی را در اختیار دارد و با این حال کاوه رضایی به همراه محمد محبی هم در سبد خرید آبی‌ها قرار دارند که هر آن ممکن است این دو بازیکن به آنها اضافه شوند.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.