رشد ۱۵۹ درصدی درآمد «فخوز»

شرکت فولاد خوزستان در پنج ماه نخست امسال توانست با فروش ۴۱۳هزار تن محصول در بورس کالا به درآمد ۵۸ هزار و ۱۹۷ میلیارد ریالی دست یابد که این میزان درآمد، رشد ۱۵۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال پیش نشان می‌دهد.

تختال فولادی

شرکت فولاد خوزستان طی پنج ماه نخست سال جاری توانست بخش عمده‌ای از عرضه تختال در بورس کالا را به خود اختصاص دهد و موثرترین نقش را در این حوزه ایفا کند. گرید تختال عرضه شده از سوی این شرکت عمدتا ST37 بوده است. یادآور می‌شود عرضه تختال فولادی از تابستان سال گذشته پس از توقف حدودا دو ساله، مجددا از سر گرفته شده است.

نمودار ۲ نشان می‌دهد «فخوز»در پنج ماه نخست امسال ۶۲۹ هزار تن تختال فولادی را در بورس کالای ایران عرضه کرد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۹۵ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در پنج ماه ابتدایی سال ۱۳۹۹ توانسته بود ۱۲۷ هزار تن تختال فولادی را در بورس کالا عرضه کند.

فولاد خوزستان در پنج ماه نخست سال ۱۴۰۰، در مقابل عرضه تختال خود ۱۷۹ هزار و ۳۸۰ تن تقاضا مشاهده کرد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، یک هزار و ۱۸۱ درصد افزایش یافته است. این شرکت در پنج ماه نخست سال قبل، ۱۴ هزار تن تقاضا در مقابل عرضه تختال داشت.

«فخوز» در پنج ماه نخست سال جاری، موفق به انجام ۱۷۵ هزار و ۸۰۰ تن معامله تختال در بورس کالا شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش، یک هزار و ۱۵۵ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در پنج ماه نخست سال ۱۳۹۹، توانسته بود ۱۴ هزار تن تختال را در بورس کالا معامله کند.

عرضه آهن اسفنجی برای نخستین بار

شرکت فولاد خوزستان پس از قطع برق فولادسازان در تیر ماه سال جاری که به صورت سراسری انجام شد، به ناچار آهن اسفنجی تولیدی خود را در بورس کالای ایران عرضه کرد. نمودار ۳ نشان می‌دهد این شرکت توانست ۲۲۰ هزار تن آهن اسفنجی را در بورس کالا عرضه کند که در مقابل آن ۲۷ هزار و ۵۰۰ تن تقاضا وجود داشت و این شرکت توانست ۲۶ هزار تن از این محصول را مورد معامله قرار دهد.

مجموع معاملات

در نمودار ۴ مشاهده می‌شود، «فخوز» در پنج ماه نخست سال جاری، در مجموع ۹۹۷ هزار تن محصول فولادی در بورس کالا عرضه کرد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال پیش، ۸۴ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در پنج ماه ابتدایی سال گذشته، در مجموع ۵۴۱ هزار تن محصول در بورس کالا عرضه کرد.

شرکت فولاد خوزستان در مقابل عرضه پنج ماه نخست امسال خود، در مجموع ۵۸۰ هزار و ۱۴۰ تن تقاضا داشت. این شرکت در پنج ماه نخست سال ۱۳۹۹، ۶۶۳ هزار تن تقاضا مقابل عرضه خود مشاهده کرده بود.

در نهایت اینکه فولاد خوزستان طی پنج ماه نخست سال ۱۴۰۰ موفق شد ۴۱۳ هزار و ۳۰۰ تن محصول فولادی را در بورس کالا به فروش برساند که این میزان در هم‌سنجی با مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. این شرکت در پنج ماه نخست سال ۱۳۹۹ توانسته بود ۳۷۳ هزار و ۵۰۰ تن محصول را در بورس کالا مورد معامله قرار دهد.

کسب درآمد ۵۸ هزار میلیارد ریالی در سال جاری

همان‌طور که نمودار ۵ نشان می‌دهد، شرکت فولاد خوزستان از فروش شمش فولاد خود طی پنج ماه نخست امسال، ۲۹ هزار و ۱۵۷ میلیارد و ۲۹۳ میلیون ریال درآمد کسب کرد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از رشد ۳۷ درصدی برخوردار بوده است. این شرکت در پنج ماه ابتدایی سال ۱۳۹۹ توانست درآمد ۲۱ هزار و ۱۸۸ میلیارد و ۱۶۴ میلیون ریالی از معاملات شمش فولادی در بورس کالا کسب کند.

«فخوز» از معاملات تختال خود در بورس کالا طی پنج ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰، موفق به کسب ۲۹ هزار و ۴۰ میلیارد و ۱۱۴ میلیون ریال درآمد شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حاکی از رشد دو هزار و ۳۰۳ درصدی است. این شرکت از انجام معاملات تختال خود در پنج ماه نخست سال ۱۳۹۹، یک هزار و ۲۰۸ میلیارد و ۱۷۲ میلیون ریال درآمد کسب کرد.

شرکت فولاد خوزستان توانسته است از فروش محصولات خود در بورس کالا طی پنج ماه نخست سال، جاری ۵۸ هزار و ۱۹۷ میلیارد و ۴۰۷ میلیون ریال درآمد کسب کند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۵۹ درصدی را نشان می‌دهد. این شرکت در پنج ماه نخست سال ۱۳۹۹ توانسته بود به درآمد ۲۲ هزار و ۳۹۶ میلیارد و ۳۳۶ میلیون ریالی از معاملات محصولات خود در بورس کالا دست یابد.

همچنین «فخوز» از محل معاملات آهن اسفنجی خود در بورس کالا توانست به درآمد دو هزار و ۱۸۲ میلیارد ریالی دست یابد.

گفتنی است که در پنج ماه نخست سال جاری، میانگین نرخ فروش شمش فولاد خوزستان ۱۲۶ هزار و ۲۳۱ میلیون ریال به ازای هر کیلوگرم و میانگین نرخ فروش تختال این شرکت نیز طی همین مدت ۱۶۳ هزار و ۹۵۸ ریال به ازای هر کیلوگرم بوده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.