استاندار: ریشه کنی بیسوادی در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند کار جهادی در نهضت سوادآموزی است

به گزارش ایرنا، سید علی احمد زاده روز چهارشنبه در نخستین نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان کهگیلویه وبویراحمد، در یاسوج اظهار داشت: نهضت سوادآموزی اهمیت والایی دارد که باید در دورانی که به علم وترقی و پیشرفت شهره دارد سیاست گذاری ها  در استان به سمت ریشه کنی بی سوادی در جامعه پایه ریزی شود.

وی افزود: طبق آخرین سرشماری آمار باسوادی در استان از ۲۸ درصد قبل از انقلاب به ۹۵ درصد رسیده است.

احمد زاده تاکید کرد: پنج درصد بیسوادی برای استان کهگیلویه وبویراحمد آمار بالایی است که باید با استفاده از همه ظرفیتها این پتج درصد شناسایی و برای باسواد کردن آنان برنامه ریزی کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از فعالیتهای ارزشمند نهضت سواد آموزی در استان، ابراز داشت: امروز نیازمند کار جهادی در نهضت سوادآموزی هستیم که همه باید در این زمینه نهضت سواد آموزی را حمایت و پشتیبانی کنیم تا ماموریت خویش را در ریشه کنی بیسوادی به خوبی انجام دهد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویرحمد نیز گفت: طبق آخرین سرشماری سال ۹۵ تعداد ۳۴ هزار نفر بی سواد در استان داریم که باید برای ریشه کنی بی سوادی همه دستگاهها آموزش وپرورش را در شناسایی و جذب بی سوادان همکاری نمایند.

حسنعلی عزت خواه ادامه داد: جامعه هدف نهضت سوادآموزی سنین ۱۰تا ۴۹ سال است که بیشترین آمار باسوادی مربوط به شهرستان گچساران و کمترین مربوط به کهگیلویه است. 

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: کهگیلویه وبویراحمد در زمینه آموزشهای سوادآموزی جزو هشت استان برتر است که استاندار به عنوان رئیس شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی در این زمینه حمایتهای خوبی داشته که از طرف وزرات آموزش وپرورش  مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

حمزه باقری افزود: برای شتاب بخشی به فعالیتهای نهضت سوادآموزی نیازمند همکاری استانداری و آموزش وپرورش هستیم.

وی خواستار همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه ترویج جهاد کشاورزی  و صدا وسیما جهت شناسایی و جذب بیسوادان شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.