ارائه ۲۰۰ هزار خدمت درمانی به حجاج ایرانی

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در این اطلاعیه افزود: در این مدت ۱۳ هزار و ۶۰۱ مورد ویزیت تخصصی توسط پزشکان متخصص انجام شده است.

گزارش مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر حاکیست ۷۶ هزار و ۳۷۶ نسخه دارویی توسط داروخانه بیمارستان مکه و درمانگاههای مرکز پزشکی حج و زیارت و ۳۲هزار و ۹۳ مورد خدمات پرستاری اعم از نوار قلب، آزمایش قن خون، بخیه، سرم تراپی، پانسمان و تزریقات ارائه شده است.

مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، خدمات پاراکلینیکی شامل اکو، سونوگرافی، رادیولوژی و آزمایشگاهی ارائه شده به زائران را ۸۳۰۹ مورد اعلام کرد و افزود: از ابتدای ورود زائران تاکنون ۴۳۹ مورد بستری انجام شده که از این تعداد در حال حاضر ۱۰ زائر در بیمارستان سعودی و پنج زائر هم در بیمارستان هلال احمر در مکه بستری هستند.

بنا به گزارش رسیده از مدینه منوره، امروز(چهارشنبه) ۷۹۶ مورد خدمات درمانی به زائران مدینه بعد در درمانگاه های زائران ایرانی ارائه شده که ۵۰۸ مورد آن ویزیت تخصصی بوده است.

در این گزارش آمده است، ۲۸۴ مورد خدمات پرستاری شامل تزریقات، آزمایش قند خون، پانسمان و سرم تراپی نیز به زائران حرم نبوی ارائه شده و ۴ مورد هم انتقال به بیمارستان سعودی برای ادامه درمان انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.