خوزستان جزو سه استان اول کشور از نظر آمار بیکاری است

پرویز امیری بیان کرد: جوانان استان خوزستان همواره در خط مقدم حفاظت از این خاک و بوم بوده و در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و علمی تحولات زیادی را ایجاد کرده و همواره جزو اولین ها بوده اند.

وی افزود: سزاوار است که مسئولان ارشد استان به طور ویژه در بحث اشتغال جوانان ورود کرده و مهمتر اینکه از به کارگیری افراد غیر بومی در استان جلوگیری شود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: ما در استان جوانانی داریم که شایسته بهترین ها هستند و نیاز به حمایت دارند. درست نیست جوان خوزستانی بیکار بماند آن وقت فردی از استان دیگر در اینجا مشغول به کار شود.

وی افزود: ما مخالف ورود جوانان دیگر استان ها نیستیم و معتقدیم هیچ تفاوتی بین جوانان استان خوزستان با دیگر استان ها وجود ندارد اما حضور جوانان دیگر استان ها در خوزستان موجب می شود که مسئولان کشوری تصور کنند حدود یک میلیون جوان خوزستانی در این استان مشغول به کار هستند در حالیکه اینگونه نیست.

امیری گفت: متاسفانه هیچ موقع پایش نمی شود که چه تعداد جوان از استان های دیگر در خوزستان مشغول به کار هستند که این موضوع مانع از توسعه و افزایش طرح های اشتغالزایی و میزان تسهیلات برای اشتغال جوانان می شود.

استان خوزستان با جمعیت حدود پنج میلیون نفر در جنوب غرب کشور قرار دارد.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.