ساخت پتروپالایشگاه ۱۴۰ هزار بشکه‌ای در گچساران بزودی آغاز می شود

عبدالله قبادی روز جمعه در حاشیه بازدید از مکان راه اندازی این طرح  افزود: سرمایه گذاری این طرح هفت میلیارد دلار  می باشد که ۵۰ درصد آورده سرمایه گذار است.

وی بیان کرد:  طرح توجیهی  این طرح اقتصادی تا نیمه اول شهریور تهیه و به وزارت نفت و استانداری ارسال خواهد شد.

قبادی اظهار داشت:  با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال یکهزارو ۵۰۰ نفر در گچساران فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات سرمایه گذاران در کهگیلویه وبویراحمد از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد گفت: ظرفیت این طرح  اقتصادی ۱۴۰ هزار بشکه  در سال است. 

قبادی از تلاش استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای جذب سرمایه گذار  تشکر کرد و گفت: سرمایه گذارن  این طرح  باید گروه کارشناسان ای داشته و رزومه کاری خوبی از خود ارائه دهد.

وی بیان کرد: وظیفه ما تشخیص و اهلیت سنجی و راستی‌آزمایی سرمایه گذاران است و کسانی که قابلیت اجرایی طرح ها را دارند در این استان سرمایه گذاری خواهند کرد.

قبادی اظهار داشت: بیش از ۱۵ سال پیش ۲۵۰ هکتار زمین در اختیار  سرمایه گذار قبلی طرح  پتروپالایشگاه  قرار داده شد ولی هیچ گونه اقدامی در زمینه راه اندازی این طرح اقتصادی انجام نداد.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: برای اجرای این طرح بزرگ و تأثیر گذار  باید بررسی های لازم انجام شود  و سوابق سرمایه‌گذار نیز تایید و مورد بررسی قرار گیرد.

ساخت پتروپالایشگاه ۱۴۰ هزار بشکه‌ای در گچساران بزودی آغاز می شود

 سید ناصر حسینی پور ادامه داد: برای راه اندازی این طرح می بایست تمامی اسناد لازم و مجوزات قانونی از مراجع مختلف و محیط زیست گرفته شود و آنها را به فرماندار گچساران ارائه شود.

فرماندار گچساران تصریح کرد: تاکنون سه گروه سرمایه گذار  برای راه اندازی طرح  پتروپالایشگاه  از زمین در نظر گرفته شده برای این طرح در شهرستان بازدید کردند و فرمانداری این شهرستان همکاری و

حمایت از سرمایه گذاران  را در اولویت کاری خود قرار داده است.

 روانبخش دهیم خوب افزود: یک سرمایه گذار باید بتواند بازدهی بیشتر را در مدت زمان کمتر برای اجرای این طرح اقتصادی به نفع مردم منطقه داشته باشد.

وی ادامه داد: سرمایه گذار باید یک رزومه کاری از خود ارائه داده تا بررسی‌های لازم انجام شود و با نظر کارشناسان تصمیم لازم در این خصوص گرفته شود.

دیهیم خوب بیان کرد: این طرح در زمینی به وسعت ۲۵۰ هکتار اجرا خواهد شد به تبع طرح‌های زیر دستی نیز پس از آن اجرا خواهد شد.

مشاور وزیر نفت نیز اظهار داشت: این طرح با اعتباری افزون بر حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار آغاز خواهد شد که بخشی از این هزینه فایناس است.

 علی پولادی وندا بیان کرد: شهرستان گچساران با توجه به منابع بزرگ نفتی دارای استعداد های زیادی در راه اندازی طرح های زیردستی این صنعت است.

وی گفت: برای اجرای این طرح تاثیر گذار  باید از سرمایه گذاران در این استان حمایت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.