نماینده اهواز: ترک فعل شهرداری را نباید به نمایندگان مجلس نسبت داد

سید کریم حسینی در خصوص مطرح شدن موضوع تامین نشدن قیر رایگان مورد نیاز شهرداری و پیگیری نشدن این مساله توسط نمایندگان اظهار کرد: تامین قیر رایگان مصوبه مجلس شورای اسلامی است و برای شهرداری اهواز سهمیه‌ای در نظر گرفته شده است به گونه‌ای که هم ‌اکنون اسناد تامین یک هزار تن قیر رایگان برای شهرداری اهواز در دست این ارگان است اما شهرداری به بهانه‌های مختلف این اسناد را امضاء نمی‌کند در حالی که به محض امضای اسناد توسط شهرداری اهواز، یک هزار تن قیر رایگان برای شهر تامین می‌شود.

وی افزود: سهل‌انگاری، پیگیری نکردن کارها و ترک فعل را نباید به نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت داد زیرا فرافکنی این افراد نزد مردم مشخص است. اینکه فردی بخواهد از هم‌اکنون بحث‌های رقابتی انتخابات را داشته باشد، نباید این موضوع را به فضای عمومی جامعه هم منتقل کند. اینکه نماینده مجلس در فضای عمومی چنین بحث‌هایی نمی‌کند و سکوت می‌کند به معنی نداشتن حرفی برای گفتن و بودن حق با آقایان نیست.

وی در خصوص پیگیری نمایندگان در زمینه پرداخت عوارض و بودجه شهرداری اهواز گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مبلغی از عوارض از سوی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت ملی نفت ایران به شهرداری اهواز اختصاص یافت. این پیگیری‌ها و پرداخت اعتبارات برای عمران شهر است و نباید مصادره شود و یک نماینده هم نباید به خود اجازه دهد که تامین این اعتبارات را به اسم خود ثبت کند.

حسینی افزود: در مورد صحبت‌های مطرح‌شده در خصوص اینکه چرا نمایندگان پروژه‌های شهری اهواز را به پروژه ملی تبدیل نمی‌کنند نیز باید توجه شود که این موضوع، قواعد و فرآیندهایی دارد و باید تفاوت پروژه ملی، استانی و شهری را متوجه شوند تا چنین صحبت‌هایی را در جامعه مطرح نکنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر در ابتدای سال مالی ۱۴۰۱ هستیم و هنوز بودجه را نبسته‌ایم و این کار به ویژه در حوزه عمرانی می‌تواند تا شهریورماه ادامه داشته باشد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: آقایان شهردار و شورای شهر اعلام کنند چه اعتباراتی دریافت کرده و درآمدهایی داشته‌اند و بودجه‌ها را کجا مصرف می‌کنند و در خصوص بودجه‌هایی که به شورا و شهرداری داده می‌شود فرار رو به جلو نداشته باشند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح موضوع از سوی شورای شهر اهواز و شهرداری مبنی بر تاخیر در پرداخت عوارض و در پی آن تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان شهرداری نیز گفت: هر چند معتقد هستیم عوارض و مالیات بر ارزش افزوده‌ای که به اهواز پرداخت می‌شود کمتر از سرانه شهری مانند اهواز است و باید مبالغ بیشتری به اهواز اختصاص یابد اما این موضوع از قبل وجود داشت و راحت مطالبات کارکنان حتی اگر به روز نبود اما به موقع پرداخت می‌شد اما اکنون این کار انجام نمی‌شود بنابراین شهردار و شورای شهر باید در خصوص پرداخت حقوق کارکنان پاسخگو باشند.

وی در خصوص انتقاد یکی از اعضای شورای شهر اهواز از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: این انتقاد ضد و نقیض است؛ ابتدا اعلام می‌کند که نمایندگان هیچ کمکی نکردند و حتی قیر رایگان تامین نکردند و بعد یک نماینده را استثناء می‌کند.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.