صنایع بزرگ در خوزستان به سمت تکمیل زنجیره ارزش تولید حرکت کنند

«آقارضا فتوحی» در حاشیه دومین نشست شورای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خوزستان در محل استانداری خوزستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تکمیل زنجیره ارزش تولید محصول در استان، موضوع با اهمیتی است که می‌تواند رونق اقتصادی و توسعه تجارت خارجی را با هدف ارزآوری بیشتر برای کشور به دنبال داشته باشد.
وی افزود: در این زمینه دستگاه‌های اجرایی و صنایع بزرگ استان خوزستان بخصوص در حوزه فولاد و پتروشیمی تعامل تنگاتنگی داشته و به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، توجه داشته باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان اقتصاد مقاومتی را راهکاری کاربردی برای کاهش مشکلات در حوزه‌های مختلف اقتصادی عنوان‌کرد و گفت: با ایجاد زیرساخت های مناسب، امکان رشد اقتصادی و همچنین فراهم شدن فرصت‌های شغلی پایدار در استان محقق می‌شود.
فتوحی همچنین موضوع توجه به مولفه مهم آب در اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست و گفت: با محوریت سازمان آب و برق خوزستان و همچنین جهادکشاورزی استان، استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی و صنعت باید از برنامه کاربردی تری برخوردار شود.
وی اضافه‌کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که در دومین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان خوزستان مطرح شد؛ مربوط به توسعه فعالیت های شیلاتی با هدف رشد اقتصادی و همچنین ایجاد فرصت‌های پایدار شغلی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه صنعت شیلات در خوزستان از ظرفیت ارزآوری ویژه‌ای برخوردار است، گفت: توسعه این صنعت نیازمند بکارگیری از فناوری‌های جدید برای ایجاد بهره‌وری بیشتر در استفاده آب مورد نیاز است.
بر اساس این گزارش، خوزستان همه ظرفیت‌های آبزی پروری، میگو، صید دریایی و تولید و تکثیر ماهیان خاویاری را دارد، اما تاکنون تنها از بخش ناچیزی از این ظرفیت‌ها استفاده شده و وارد چرخه تولید شده است.
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.