راه اندازی مجدد خط دریایی مسافری بین آبادان و کویت در حال پیگیری است

سیدمجتبی محفوظی اظهار داشت: متاسفانه خط دریایی آبادان به کشور کویت پس از فراگیری کرونا تعطیل شدکه با توجه به ظرفیت بندری در آبادان در حال پیگیری برای راه‌اندازی مجدد این خط دریایی هستیم.

رئیس کمیته میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی از اختصاص یارانه سوخت به شناورهای گردشگری با توجه به پیگیری وزیر میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد و گفت: با پیگیری انجام شده سوخت این شناورهای با قیمت بسیار مناسب محاسبه خواهد شد.

اختصاص ۱۴ هزار میلیارد ریال به طرح های گردشگری و میراث فرهنگی آبادان

محفوظی به اختصاص ۱۴ هزار میلیارد ریال به طرح‌های گردشگری و میراث فرهنگی آبادان خبر داد و اظهار داشت: پس از سفر وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و معاونان این وزارتخانه به آبادان و بازدید از ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان از جمله رودخانه بهنشیر، اروندرود،آثار به جا مانده از دفاع مقدس، نخلستان‌های منطقه و خورهای آبادان طرح جامع گردشگری این شهرستان تدوین شد.

وی اظهارداشت: تخصیص ۲۴ هزار میلیارد ریال  تسهیلات بانکی برای کسانی که  تمایل دارند در زمینه‌ گردشگری آبی از جمله خرید شناور، ایجاد ظرفیت بوم گردی و تفریحات دریایی در شهرستان آبادان سرمایه‌گذاری کنند به مراحل اولیه تصویب رسیده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت:در جلسه دیروز هیات دولت  رئیس جمهور دستور برداشته شدن سریع دژ خاکی اروندرود  را صادر کرد و منطقه آزاد اروند باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن این کار را عملی کند.

وی افزود: مجوز برداشته شده دژ خاکی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح اخذ شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

پیگیری برای اعزام زائران اربعین از بندر آبادان 

محفوظی گفت:با توجه به نزدیک شدن به ایام محرم برای اعزام زائران اربعین حسینی با توجه به پتانسیل بندر آبادان در حال پیگیری هستیم و اقداماتی نیز در این زمینه انجام شده است.

وی افزود:۲ شناور برای جابجایی زائران اربعین از بنادر آبادان و خرمشهر در نظر گرفته شده و منتظر اعلام موافقت کشور عراق برای ایجاد خط دریایی در اربعین بین این بنادر با بندر بصره هستیم.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.