عضو شورای شهر اهواز: برخی اعضا بر تعهد خود در مداخله نکردن در انتصابات باقی نماندند

محمدمهدی مطیعی روز دوشنبه در نطق پیش از دستور نشست شصت و چهارمین جلسه رسمی شورای شهر اهواز در صحن علنی این شورا، با اشاره به گذشت یک سال از عمر دوره ششم شورای شهر اهواز گفت: شورای شهر باید به این سوال پاسخ دهد که در یک سال گذشته چه میزان در اصلاح فرآیندها، نظارت و تحول چشمگیر در شهر موفق بوده است.

مطیعی ادامه داد: مطالبه برنامه توسط افرادی که قرار است مسوولیت بگیرند از جمله برنامه هایی بود که از ابتدای شورا دنبال کردم که این موضوع محقق نشد و این موجب شده تا مدیرانی بدون برنامه انتخاب شوند.

رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اهواز گفت: برخی از این انتصاب ها و تصمیم ها در شهرداری تنها با نیت انتخاباتی بوده است که به دلیل نبود توجه به برنامه برای انتخاب افراد، موارد ناموفق در این انتصاب‌ها زیاد بوده است که این امر موجب رنجش شهر و شهروندان شده است.

وی ممزوج شدن بیشتر شهرداری و شورا را موجب ناکارآمدی شورا در نظارت بر عملکرد شهرداری دانست و افزود: نظارت‌های تخصصی، اصلاح روش شهری، دوری از تصمیمات لحظه‌ای، برنامه محوری و پاسخگویی مدیران شهری بر اساس برنامه‌های علمی باید محوریت باشد.

نظارت شورا بر شهرداری باید موثر و واقعی باشد

رییس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: نظارت این شورا بر فعالیت مدیران شهرداری باید به گونه‌ای موثر باشد تا مردم تصور نکنند که بود و نبود شورا تفاوتی نمی‌کند.

وی گفت: کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر باید مجمعی تخصصی برای ریل گذاری علمی مسیر حرکتی مدیریت شهری باشند که نه تنها معنای تخصصی این کمیسیون ها از بین رفته بلکه برای مدتی فعالیت این کمیسیون‌ها به تعطیلی کشیده شده است.

وی بیان کرد: خارج شدن کمیسیون‌های تخصصی شورا از جایگاه تخصصی آن موجب می‌شود تا امکان ارتباط گیری با متخصصان و مسوولان شهر برای بررسی دقیق و علمی موضوعات مبتلا به شهری وجود ندارد.

انتقاد از شهرداری اهواز برای نداشتن برنامه جامع شهری

مطیعی، با انتقاد از “نبود برنامه جامع شهری اهواز” گفت: اگر مدیریت شهری برنامه جامع دارد این برنامه را به چه کسی داده که به دست ما نرسیده است؟ و اگر چنین برنامه ای وجود ندارد شورای شهر اهواز بر چه اساسی می خواهد بر عملکرد مدیران شهرداری نظارت کند؟

وی ادامه داد: شهرداری اهواز باید برنامه یکساله و چهار ساله خود در بخش‌های مختلف شهری از جمله پسماند، فضای سبز، آموزش فرهنگی، موضوعات شهرسازی، سرمایه‌گذاری، درآمد و محیط زیست را تدوین و بر اساس آن حرکت کند.

وی با تاکید بر ضرورت حرکت مدیران شهرداری اهواز بر اساس بودجه تصویب شده این شورا گفت: دلیل انتصابات مسوولان در بخش‌های مختلف باید به صورت شفاف اعلام و این انتخاب بر اساس شاخص شایسته سالاری باشد.

مطیعی با طرح سوال از دستاورد مدیریت شهری اهواز در یکسال گذشته افزود: باید برای مردم به صورت شفاف بیان شود چه کسانی بدون داشتن تجریه، خرد جمعی، سلاح تعهد و تخصص و بدون داشتن نگاه جامع و متاسفانه با نگاه و اهداف سوء و انتخاباتی و تنها جناحی و باندی موجب ناکارآمدی مدیریت شهری در اهواز شده‌اند؟

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.