فرهنگ استفاده درست از رودخانه برای کاهش آمار غرق شدگی باید گسترش یابد

وحید شعبانی روز سه‌شنبه در نشست رونمایی از فاز دوم پویش ” غرق نشو” که با حضور اعضای جمعیت هلال احمر هفت استان گلستان، مازندران، گیلان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان (و کیش) به میزبانی خوزستان و به صورت ویدیو کنفرانس در سرسرای جمعیت هلال احمر در اهواز برگزار شد بیان کرد: در فصل گرما مراجعه مردم به رودخانه‌ها و کانال های آبیاری و مراکز تفریحی آبی برای شنا افزایش می‌یابد و به همین دلیل آمار غرق شدگی بالا می رود.

وی گفت: متاسفانه غرق شدگی همه ساله وجود داشته و در سال های گذشته رشد چشمگیری یافته است و مدیران همواره به دنبال کنترل این موضوع بودند و  جمعیت هلال احمر خوزستان برای کاهش آمار غرق شدگی همواره پیشران و پای کار بوده است.

شعبانی با بیان اینکه آمار غرق شدگی پارسال در کشور بیش از هزار نفر بود ادامه داد: باید از ابزارهای مختلف برای آموزش عمومی مردم استفاده کنیم تا آمار غرق شدگی کاهش یابد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: کار در این بخش با چالش هایی روبه رو است و متاسفانه افرادی که معمولا در معرض این خطر هستند اطلاع و آموزش کافی در این خصوص ندارند. برخی فکر می‌کنند غرق شدگی تنها مربوط به دریا و رودخانه است در حالی که مکان ها و فضاهای مختلف آبی بستری برای غرق شدگی است.

وی افزود: این‌پویش مهم و علمی در گام نخست موفق بوده است و امید است با هم افزایی با هلال احمر در استان های دیگر بتوانیم این رسالت مهم را در گام دوم به سرانجام برسانیم.

طبق آخرین آمار اعلام شده خوزستان رتبه دوم غرق شدگی را در کشور دارد.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.