صرفه جویی ۱۲۰۰ دلاری بازای هرتن ورق تولیدی فولاد مبارکه در خطوط انتقال نفت

به گزارش خبرنگار دنیای معدن، مدیرعامل فولاد مبارکه همزمان با عید غدیر خم اعلام کرد: برای نخستین بار در کشور، تولید تختال( شمش ) مورد نیاز فولاد های الکتریکی با ۱.۸ درصد سیلیسیم با اتکا به دانش فنی و همت والای مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه میسر شد و ایران به جمع معدود تولید کنندگان این قبیل فولاد ها پیوست.

 وی همواره تاکید دارد که از توانمندی کل صنعت کشور برای پروژه هایی بهره گیری شود که صرفه جویی ارزی را برای کشور رقم زند و درعین حال فولاد مبارکه بتواند به تولید محصولات با ظرفیت خاص و ویژه بپردازد و در نهایت این موضوع به افزایش کمی و کیفی محصولات فولادی در کشور منجر شود.

پیش از این اعلام شد: فولاد مبارکه با همکاری شرکت های دیگر نسبت به تولید ۴۰۰ هزار تن تختال( شمش ) ویژه تولید کند و به شرکت اکسین تحویل دهد تا نسبت به تولید لوله های مورد نیاز در خطوط لوله انتقال نفت و گاز ترش که خورندگی بالایی دارد، مبادرت ورزد.

پروژه تولید ورق  لوله انتقال نفت و گاز ترش ، بدلیل حساسیت های آن یکی از پروژه های مهم انجام شده در فولاد مبارکه است که پس از تست های صورت گرفته ، مورد تایید شرکت نفت قرار گرفت.

خط انتقال نفت از گوره به جاسک ، مبدا این خط لوله منطقه گوره شهرستان گناوه استان بوشهر و پس از عبور از استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان از ۶۰ کیلومتری غرب شهر جاسک به پایانه و تأسیسات دریایی صادرات و واردات که در آینده احداث می شود، متصل خواهد شد.

یاسر طیب نیا ، تولید تختال مورد نیاز فولاد های الکتریکی با ۱.۸ درصد سیلیسیم را دستاوردی ارزشمند و گامی بزرگ و راهبردی در چارچوب تولید محصولات با ارزش افزوده بالا دانست.

وی کاربرد فولادهای الکتریکی را در زمینه تولید ترانسفورماتور ها و موتورهای الکتریکی ودر تولید

فولادهای با خواص مغناطیسی خاص معرفی کرد و افزود: مقادیر زیاد سیلیسیم ، آلومینیوم و مقادیر بسیار کم کربن و گوگرد از مشخصه های بارز این نوع محصولات فولادی است.

مدیرعامل فولاد مبارکه تاکید دارد: فولاد های الکتریکی با ۱.۸ درصد سیلیسیم یکی از گریدهای راهبردی

2

صنعت فولاد محسوب می‌شود و تولید این نوع فولادها حتی در خارج از کشور هم به صورت محدود و توسط تولید کنندگان خاص انجام می شود.

فولاد مبارکه کیفیت محصولات تولیدی را در اولویت کاری قرار داده و به همین دلیل توانسته محصولات خوبی را به کشورهای پیشرفته دنیا صادر کند و برنامه ریزی کرده در آینده گریدهای خاصی را صادر نماید.

علاوه براین باتوجه به اینکه بزرگترین فولاد ساز کشور رفع نیاز داخلی را در دستور کار خود دارد، صادرات کلاف گرم و سرد همواره محدودیت های زیادی داشته، ولی محصولات صادر شده به کشورهای اروپایی   کیفیت بالایی داردو از سوی این خریداران مورد استقبال قرار گرفته است.

بومی سازی دغدغه بزرگترین فولاد ساز کشور

امروز فولاد مبارکه از همه ظرفیت های مورد نظر مشاوران، دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان و …استفاده کرده تا بتواند از توانمندی های کل کشور و دنیا استفاده کند و کشور را در زمینه تولید محصولات فولادی به نقطه مناسبی برساند و علاوه براین محصولات را با استفاده از شبیه سازی با تست های آزمایشی در مقیاس کوچک تولید می کند تا از نظر اقتصادی به صرفه باشد.

واقعیت اینکه مدیریت و کارکنان خدوم مبارکه در سر به این می اندیشند که در برابر تحریم های ظالمانه ایستادگی کرده و نیازهای کشور در حوزه محصولات فولادی را تامین کنند.

ایران دهمین فولاد ساز جهان محسوب می شود و  مبارکه بزرگترین تولید کننده فولاد کشور به حساب می آید.

1

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.