آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال وقوع سیلاب در خوزستان

امیرعباس نجفی با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های همرفتی اظهار کرد: در پی صدور هشدار سطح نارنجی از سوی اداره‌کل هواشناسی خوزستان، به همه شعب و پایگاه‌های جمعیت هلال احمر خوزستان اعلام آماده‌باش شده است.

وی با بیان اینکه آمادگی کامل برای مقابله با این پدیده وجود دارد، افزود: با توجه به پیش‌بینی بارندگی سنگین و وزش باد عمدتا در مناطق شمال خوزستان، وضعیت نارنجی اعلام شده تا آمادگی کامل برای پوشش امدادی لازم وجود داشته باشد.

نجفی بیان کرد: علاوه بر تیم‌های امداد و نجات، ۲۵۴ حامی جمعیت هلال احمر نیز در خوزستان داریم؛ این افراد نیروهای آموزش‌دیده هستند و هنگام وقوع حوادث بلافاصله وارد عمل می‌شوند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه انبارهای این جمعیت نیز همیشه شارژ هستند، گفت: انتظار می‌رود مدیریت بحران شهرستان‌ها، در مقوله نجات با نیروهای جمعیت هلال احمر همکاری لازم را داشته باشند.

نجفی افزود: از عشایر و گردشگران می‌خواهیم از دره‌ها، مسیل‌ها و حتی رودخانه‌های کوچک که به نظرشان احتمال آبگرفتگی در این رودخانه‌ها وجود ندارد، دور شوند.

وی با اشاره به پیش‌بینی احتمال اصابت صاعقه نیز بیان کرد: افراد برای پیشگیری از خطر صاعقه، اشیای فلزی همراه خود نداشته باشند و از حضور در ارتفاعات پرهیز کنند و آنتن موبایل خود را نیز قطع کنند.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.