پیش بینی ورود سامانه بارشی پرقدرت و آماده باش کامل برای تامین آب خوزستان

محمدرضا کرمی نژاد در گفت و گویی افزود: تمام نیروهای عملیاتی این شرکت در ۲ بخش آب و فاضلاب برای به حداقل رساندن مشکلات احتمالی ناشی از وقوع سیل به زیرساخت های آب و فاضلاب در سطح استان در آماده باش هستند.

وی گفت: در بخش بهره برداری و توسعه آب تدابیر لازم از جمله حصول اطمینان از مخاذن ذخیره آب در سطح تاسیسات و تصفیه خانه های آب شهرهای استان و اهواز، برقراری کامل حفاظت و ایمنی تابلوهای برق و همچنین آمادگی لازم جهت وارد مدار نمودن دیزل ژنراتورها در صورت بروز قطعی برق اتخاذ شده است.

مدیر عامل آبفای خوزستان بیان کرد: در بخش فاضلاب در شهرهای دارای عملیات اجرایی فاضلاب از جمله اهواز، آبادان، خرمشهر تا حصول اطمینان از گذر این سامانه تمام امکانات و تجهیزات پیمانکاران به صورت شبانه روزی درحالت آماده باش قرارگرفته اند تا در صورت نیاز برای حل مشکل همراه با سایر عوامل وارد عمل شوند.

کرمی نژاد با بیان اینکه الکتروپمپ های لجن کش فاضلاب و همچنین پمپ خودمکش آماده شده است، افزود: دستور لازم برای پر نمودن حفاری‌ها و پاکسازی مناطقی از شهرها که در آنها حفاری و پروژه فاصلاب اجرا شده، داده شده است.

وی ادامه داد: بازسازی و بازسازی اساسی ۶۰ دستگاه تابلو برق و همچنین آماده بکار نگه داشتن جنتکس ها و ماشین آلات شستشوی شبکه و نیروهای عملیاتی انجام شده است.

کرمی نژاد با اشاره به احتمال وقوع بارندگی در کلانشهر اهواز و تمهیدات صورت گرفته در این شهر اشاره و تصریح کرد: همه ۱۶۴ ایستگاه پمپاژ فاضلاب در کلانشهر اهواز منهول پمپ های مورد نیاز تامین شده است و بازدید دوره ای ایستگاه‌ها به لحاظ برق و مکانیک توسط تیم های عملیاتی بصورت مستمر در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه ژنراتورهای مورد نیاز در سطح شهر اهواز پیش بینی و تامین شده است، گفت: سوخت رسانی به  ۲۷ دیزل ژنراتور در ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب انجام شده است ضمن اینکه رفع نقص تعداد ۳ دستگاه از دیزل ژنراتورها در روزهای گذشته انجام گردیده است.

وی افزود: در ایستگاه پمپاژ فاضلاب قلعه چنعان ۲ دستگاه پمپ ورتیکال ۳۱۵ کیلو وات در مدار بهره برداری قرار گرفت و۵۰ دستگاه پمپ رزرو در سایزهای مختلف در تصفیه خانه شماره یک جهت بارندگی احتمالی موجود  است.

کرمی نژاد گفت: خودروهای رفع انسداد پیمانکاران شامل (مکنده، واترجت، جنتکس و خودروهای اروندی) در شرق و غرب اهواز به تعداد ۱۵ دستگاه جهت رفع پس زدگیهای احتمالی در حالت آماده باش هستند.

مدیرعامل آبفا خوزستان ادامه داد: تعداد ۱۰ دستگاه پمپ SP جهت آبگرفتگی‌های شدید در محل تصفیه خانه شماره یک اهواز در حالت آماده باش است.

پیش از این روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب خوزستان با صدور اطلاعیه ای با اشاره به پیش بینی وقوع سیل در مناطق مختلف این استان از مردم خواست تا نسبت به ذخیره سازی آب مورد نیاز خود برای روزهای آینده اقدام کنند.

در پی اطلاعیه پنجم مرداد ۱۴۰۱ اداره‌کل هواشناسی خوزستان مبنی بر پیش بینی وقوع بارش شدید در برخی مناطق استان، و اعلام وضعیت قرمز اداره‌کل مدیریت بحران استانداری مبنی بر تداوم، گسترش و تشدید فعالیت پدیده‌های همرفتی و موسمی مونسون هند بر استان تا نهم مرداد، تمام دستگاه‌های اجرایی استان به حالت آماده باش درآمدند.

بر اساس این هشدار، وقوع رگبار و رعد و برق، احتمال ریزش تگرگ، وزش باد شدید و سیلابی شدن مسیل‌ها در ۱۰ شهرستان خوزستان به‌ویژه مناطق شرقی، شمال شرقی و جنوب‌شرقی و خیزش گرد و غبار و احتمال وقوع توفان پیش بینی شده است.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.