۵۵ میلیمتر باران در ماهور باشت ثبت شد

رضا کاکاوند پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین براساس آخرین آمارها از عصر امروز تاکنون ۱۷ میلیمتر باران در چرام و پنج میلیمتر باران در شهر دوگنبدان گزارش شده است.

وی عنوان کرد:فعالیت سامانه بارشی روزهای جمعه و شنبه هفتم و هشتم مرداد در استان قوی تر از امروز خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد  ابراز داشت:اوج این سامانه بارشی در عصر فردا و شب هنگام در کهگیلویه و بویراحمد به صورت رگبارباران،رعد و برق و در مناطق مستعد به صورت تگرگ پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد:همانگونه که پیش از این اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی و اطلاع رسانی کرده بود سامانه بارشی عصر امروز در بیشتر مناطق استان فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی از شهروندان مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد خواست تا هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند و از حضور در مناطق مستعد سیلاب خودداری کنند.

کاکاوند تاکید کرد: عشایر نیز ضمن استقرار در مکان‌های امن از جابه جایی و کوچ در این مدت بپرهیزند و دام‌های خود را از حاشیه رودخانه‌ها دور نگهدارند.

وی همچنین از مردم خواست در روزهای آینده از صعود به ارتفاعات خودداری و از قرار گرفتن در کنار حوضچه‌های ماهیگیری و پرورش ماهی خودداری کنند.

بارندگی های عصر امروز در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد باعث راهبندان، آبگرفتگی معابر، قطع برق برخی مناطق شده است اما به گفته مسوولان این بارندگی ها خوشبختانه تاکنون خسارت جانی نداشته است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.