گالری‌گردی در پایتخت؛ «شور عشق» در دیدار با «ماهی سیاه کوچولو»

به گزارش خبرنگار تجسمی ایرنا، پایان هفته فرصت مغتنمی برای علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است که از نمایشگاه‌هایی در این حوزه (نقاشی، خوشنویسی، نقاشیخط، طراحی، کاریکاتور، عکاسی، مجسمه و…) بهره‌مند شوند. هفتم مرداد نمایشگاه‌هایی همچون زاستار، در ستایش طراحی، ورای خیال، باد ما را خواهد برد، خوشنگاران و ماهی سیاه کوچولو در نگارخانه‌های تهران افتتاح می‌شوند، همچنین به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان، نمایشگاه‌های شور عشق و نبض عاشورا ۹ در نگارخانه‌ها و مراکز فرهنگی هنری برپا می‌شود.

به مناسبت درگذشت حبیب‌الله صادقی هنرمند پیشگام انقلاب اسلامی، نمایشگاهی از آثار این هنرمند در گالری مجازی حوزه هنری برپا شده است. بعضی از گالری‌ها و مراکز فرهنگی هنری همچون موزه هنرهای معاصر تهران و موزه هنرهای دینی امام علی(ع) نیز همچنان میزبان نمایشگاه‌هایی از ماه‌های گذشته هستند و فرصت دیدن آثار آنها برای علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی مهیاست.

نمایش آثار حبیب‌الله صادقی در گالری مجازی

همزمان با فقدان استاد حبیب‌الله صادقی هنرمند انقلابی، گالری مجازی حوزه هنری، برخی از آثار این استاد پیشکسوت در عرصه هنرهای تجسمی را در قالب نمایشگاه مجازی در معرض دید عموم قرار داده است. این نمایشگاه شامل ۳۳ نقاشی فاخر است که به گنجینه حوزه هنری انقلاب اسلامی تعلق دارند.

مرحوم صادقی، با حضور در رقابت‌های هنری، موفق به دریافت عناوین و جوایز متعددی همچون برگزیده مسابقات بین‌المللی طراحی هلند و رتبه اول مسابقات بین‌المللی هنرهای ظریفه در ژاپن شد، وی در زمره‌ پایه‌گذاران حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز بوده است. این هنرمند پنجم مرداد در سن ۶۵ سالگی بر اثر بیماری قلبی درگذشت.

گالری‌گردی در پایتخت؛ «شور عشق» در دیدار با «ماهی سیاه کوچولو»

نمایش «شور عشق»

نمایشگاهی از آثار خوشنویسی و نقاشیخط روح اله حسین زاده قالهری با عنوان شور عشق به مناسبت ماه محرم از هفتم تا ۱۹ مرداد همه روزه به غیر از روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، خیابان جلفا، کوچه عقاب برپاست. وی در این مجموعه آثار سعی کرده با عبارت عشق فرم‌ها و فضاهای جدیدی را تجربه کند؛ «عالم همه در طواف عشق است و دایره دار این طواف، حسین(ع)» این جمله شهید سیدمرتضی آوینی بیشتر وی را ترغیب کرده که فرم‌ها را به حالت طواف در نظر بگیرد. همانطور که حضرت زهرا(س) امام را به کعبه تشبیه می‌کنند.

«نبض عاشورا ۹» در فرهنگسرای اشراق

نمایشگاه گروهی عکس نبض عاشورا ۹ به مناسبت ماه محرم به همت گروه هنری تصویر فصل به سرپرستی جواد علمی‌نیا، هفتم تا ۲۰ مرداد از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در نگارخانه نقش آفرینش واقع در فرهنگسرای اشراق، فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره، روبه روی مترو فرهنگسرا برپاست. در این نمایشگاه ۳۵ اثر از ۲۰ هنرمند عکاس با موضوع‌های ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و مراسم آئینی عزاداری به نمایش گذاشته می‌شود.

«زاستار» در اِچ

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان زاستار، هفتم تا ۲۸ مرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری اِچ به نشانی خیابان شریعتی، روبه روی دولت، کوچه میرزا تاراج، پلاک ۱۰ میزبان علاقه‌مندان است.

نمایش نقاشی‌های مهدی سیفی

نمایشگاه آثار نقاشی مهدی سیفی، هفتم تا ۲۸ مرداد همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در نگارخانه هور به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ برپاست.

«سوم شخص غایب: دریا»

نمایشگاه آثار یاسی علیپور هفتم تا ۲۴ مرداد از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک هفت برپاست، در معرفی این نمایشگاه آمده: «من تا می‌کنم، یک کاغذ خالی و چهار لبه، فرض می‌کنم یک مستطیل در دست دارم. خط‍‌های موازی را به هم می‌رسانم و دست‌هایم از روی عادت حرکت می‌کنند. نه خط‌کشی، نه گونیایی و نه پرگاری، من، دستم و کاغذ خالی و همه ساعت‌هایی که گذشت.» علیپور هنرمند و نویسنده ایرانی مقیم بروکلین است. ی دارای مدرک MFA از دانشگاه کلمبیا و عضو هیئت علمی دانشگاه کلمبیا، پارسونز و SVA است. 

«در ستایش طراحی»

نمایشگاه آثار نقاشی شاهو بابایی، در نمایشگاهی با عنوان در ستایش طراحی، هشتم تا ۲۲ مرداد همه روزه به جز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در گالری ماه به نشانی خیابان آفریقا، بلوار گلستان، شماره ۲۶ برپاست.

«سه‌گانه/ شماره هشت»

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی از آثار آیدا بالانچی، صبا روستا و شادی یوسفی، هفتم تا ۲۱ مرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ دایر است.

«ورای خیال» در آتبین

نمایشگاه آثار نقاشی سیما حیاتی با عنوان ورای خیال، هفتم تا ۲۱ مرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری آتبین به نشانی خیابان ولی عصر، قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ میزبان علاقه‌مندان به این هنر است.

گالری‌گردی در پایتخت؛ «شور عشق» در دیدار با «ماهی سیاه کوچولو»

«درگیری با نور» در امکان

نمایشگاه آثار امیرسامان ابراهیمی و چیدمان صدا توسط نیما پورکریمی، هفتم تا ۲۱ مرداد همه روزه به جز روزهای زوج از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در گالری امکان به نشانی خیابان مطهری، خیابان فجر (جم)، خیابان غفاری، پلاک ۵۱، طبقه اول برپاست.

«باد ما را خواهد برد»

نمایشگاه آثار نقاشی سالومه مسچیان مقدم، بر اساس فیلم باد ما را خواهد برد ساخته عباس کیارستمی، هفتم تا ۱۹ مرداد همه روزه به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری گلستان به نشانی خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ برپاست.

«مروری بر آثار جمشید سماواتیان»

نمایشگاه مروری بر آثار زنده یاد جمشید سماواتیان از چهره‌های نسل دوم نقاشان نوگرای ایران، هفتم تا ۱۹ مرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۱ در نگارخانه نگر به نشانی زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول میزبان علاقه‌مندان است.

«دروپ» در گالری ژاله

نمایشگاه آثار نقاشی، لیلا گازُر با عنوان دروپ، هفتم تا ۱۸ مرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۰ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک چهار برپاست.

«نمایش دونفره لیلا اسکندری و هانیه فرهادی‌نیک»

نمایشگاه گروهی نقاشی آثار لیلا اسکندری و هانیه فرهادی‌نیک، هفتم تا ۱۵ مرداد به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری محسن‌ (منفی یک) به نشانی ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک ۴۲ برپاست.

«خوشنگاران» در گالری مژده

نمایشگاه گروهی خوشنویسی با عنوان خوشنگاران با گردآوری محمد بزرگی، هفتم تا ۱۴ مرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان ۱۸ شرقی، پلاک ۲۷، زنگ یک برپاست.

«قهوه‌خانه»، «ماهی سیاه کوچولو» و «نیم» در خانه هنرمندان

نمایشگاه نقاشی کودکان کار و حاشیه‌نشین با عنوان ماهی سیاه کوچولو به همت نیروان رضایی در گالری زمستان خانه‌ هنرمندان ایران برگزار می‌شود. این نمایشگاه شامل ۷۰ اثر از ۴۰ کودک پنج تا دوازده ساله است که بر اساس داستان‌های ماهی سیاه کوچولو اثر صمد بهرنگی کشیده شده است.

گالری‌گردی در پایتخت؛ «شور عشق» در دیدار با «ماهی سیاه کوچولو»

همچنین به همت صفورا استکی، گالری استاد ممیز خانه هنرمندان میزبان نمایشگاه احیا هنر پرده‌کشی و نقاشی قهوه‌خانه‌ می‌شود. در این نمایشگاه آثاری از مهدی طالع‌نیا که شامل انواع مختلف پرده‌های درویشی است، به نمایش درمی‌آید.

نمایشگاه چیدمان آثار سمیرا محمدقلی با عنوان نیم در گالری پاییز خانه هنرمندان برپا می‌شود، این رویداد ادامه‌ای بر نمایشگاه تمدن زخم است که او پیش از این در آذرماه سال گذشته برگزار کرده بود. نیم روزمرگی‌های زنانه را به نمایش می‌گذارد و سنت‌های اشتباه و باورهای رایج درباره زنان در همه جای جهان را به چالش می‌کشد.

نمایشگاه‌های ماهی سیاه کوچولو، احیای هنر پرده‌کشی و نقاشی قهوه‌خانه‌ و نیم از هفتم تا ۱۴ مرداد به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در خانه‌ هنرمندان ایران به نشانی تهران، خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر میزبان علاقه‌مندان هستند.

«اتود در رنگ»

نمایشگاه آثار نقاشی احترام توسلی با عنوان اتود در رنگ، هفتم تا ۱۲ مرداد به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری زرنا به نشانی خیابان انقلاب، بین خیابان وصال شیرازی و خیابان دانشگاه، کوی اسکو، شـماره ۱۰، طبقه دوم  برپاست.

«رنگین دیار» در نقش‌جهان

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان رنگین دیار، هفتم تا ۱۲ مرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه نقش‌جهان به نشانی نیاوران، از میدان یاسر یه سمت تجریش، کوچه همایون‌فر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان آیت‌الله محمودی، پلاک ۹ برپاست.

«جستجوی هنر» در نگارخانه احسان

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با عنوان جستجوی هنری با گردآوری پروین معراجی، هفتم تا ۱۱ مرداد از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸ در نگارخانه احسان به نشانی اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره ۲۲ برپاست.

«روزنه» در نیاوران

نمایشگاه عکس‌های مهشید کاریزی با موضوع معماری به همت گروه سان در نمایشگاهی با عنوان روزنه از ششم تا هشتم مرداد از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران به نشانی میدان نیاوران (باهنر)، خیابان پاسداران، مقابل بوستان نیاوران برپاست. در این نمایشگاه ۸۱ اثر به انتخاب امید پورآذر به نمایش درآمده است.

نمایش «روزهای زندگی» 

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان روزهای زندگی ۶، از دوم تا ۱۲ مرداد از ساعت ۸ تا ۱۷ در نگارخانه کلک خیال در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار، طبقه دوم فرهنگسرای اخلاق برپاست. این نمایشگاه که ششمین دوره خود را برگزار می‌کند، شامل ۳۵  اثر از ۱۷ عکاس با تکنیک دیجیتال رنگی و با موضوع مستند اجتماعی و با رویکرد زندگی روزمره است.

«خط و نشان عشق» 

نمایشگاه آثار خوشنویسی، محمدصادق دبیری با عنوان خط و نشان عشق، دوم تا هشتم مرداد از ساعت ۱۰ تا ۱۹ در گالری موسسه فرهنگی هنری صبا (فرشچیان) به نشانی خیابان ولی عصر، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره ۱۲۵ دایر است.

نمایش آثار مکرمه قنبری

نمایشگاه آثار مرحوم مکرمه قنبری نقاش و هنرمند خودآموخته، ۳۱ تیر تا  ۳۱ مرداد از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در گالری آوت سایدر اینن به نشانی خیابان ولی‌عصر، بالاتر از میدان ولی‌عصر، کوچه فرخی، پلاک ۱۱، زنگ ۲ برپاست.

«سرخ، سفید و آبی» در +٢

نمایشگاه انفرادی اندیشه آوینی با عنوان سرخ، سفید و آبی، ۳۱ تیر تا ۲۱ مرداد از ساعت ۱۱ تا ۱۹ به جز روزهای شنبه و یکشنبه در گالری +٢ به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک هشت، طبقه‌ دوم برپاست. آوینی متولد ۱۳۵۳ در نیویورک است. او با مدیوم‌های مختلفی همچون نقاشی، طراحی، چاپ، چیدمان و مجسمه کار کرده است. این نخستین نمایش انفرادی هنرمند در ۲+ و در ایران است. مفاهیم خانه و هویت در آثار آوینی نمودی بارز دارد.

گالری‌گردی در پایتخت؛ «شور عشق» در دیدار با «ماهی سیاه کوچولو»

«عاشقی‌ها» در باغ موزه هنر ایرانی

نمایشگاهی از آثار نقاشیخط استاد کامبیز عبدل‌زاده در نمایشگاهی با عنوان عاشقی‌ها از ۳۱ تیر تا ۱۴ مرداد در نگارخانه پردیس باغ موزه هنر ایرانی به نشانی بالاتر از پارک وی، خیابان شهید فیاضی( فرشته)، خیابان بوسنی هرزگوین، خیابان دکتر حسابی، پلاک ۳۰ برپاست. عبدل‌زاده، حاصل حدود ۲۵ سال قلم‌زنی و خلوت گزیدگی خود را در این نمایشگاه ارائه کرده است.

«درباره گلستانه»

نمایشگاه آثار نقاشی زنده یاد علی گلستانه یکی از چهره‌های اصلی مدرنیزم متاخر ایرانی، با عنوان درباره گلستانه، ۳۱ تیر تا ۳۱ مرداد از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در فضای جدید گالری هما با نام اکس هما به نشانی خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک پنج میزبان علاقه‌مندان است.

نمایش «به سمت ما می‌آید»

نمایشگاه انفرادی آثار ویدئوآرت درسا بسیج با عنوان به سمت ما می‌آید با گردآوری البرز کاظمی، ۳۱ تیر تا ۲۸ مرداد جمعه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۰ و سایر روزها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ و روزهای شنبه، یکشنبه و تعطیلات رسمی با تعیین وقت قبلی در گالری زیرزمین دستان به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ میزبان علاقه‌مندان است.

«قصرهای نامرئی خیال»

نمایشگاه گروهی آثار خیال‌انگیز هنرمندان با عنوان قصرهای نامرئی خیال به کوشش معین شافعی، ۳۱ تیر تا ۱۸ مرداد به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک پنج برپاست.

گالری‌گردی در پایتخت؛ «شور عشق» در دیدار با «ماهی سیاه کوچولو»

«اسپات» در استخر

نمایشگاه گروهی آثار گرافیتی با عنوان اسپات با ۶۳ اثر گرافیتی از ۱۴ هنرمند؛ هشوار، گویان، غار، مین، نیروان، پدرام، راوین، ساحر، بم بم، آبی، خاموش، فرکول، اکوان و بتل وان با نگاهی به هنر معاصر و توجه به هنرمندان جوان و نوجو، ۳۱ تیر تا ۱۴ مرداد از ساعت ۱۷ تا ۲۱  در گالری استخر به نشانی شریعتی، بالاتر از پل رومی، کوچه رضایی، پلاک ۶ میزبان علاقه‌مندان است، این گالری زیرمجموعه گالری آرتیبیشن در داخل استخری بازسازی شده و داخل محوطه مجموعه ربط واقع شده است.

«پاویون دیجیتال» در با

پاویون دیجیتال، نمایشگاه گروهی دیجیتال با آثاری از پیام یاسینی، زهیر حسین جواهری، صادق فرهادیان و بهاره روحبخش، ۳۱ تیر تا ۱۴ مرداد به جز شنبه‌ها همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری با به نشانی ‏‎بلوار ارتش غرب، بعد از محلاتی، خیابان بهاران، بن بست نسترن، پلاک یک، ساختمان مدرن پلازا، طبقه ششم، واحد ۶۰۳ میزبان علاقه‌مندان است.

«گنجینه یک» در لیام

نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه با عنوان گنجینه یک، ۳۱ تیر تا ۱۴ مرداد به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری لیام به نشانی خیابان فتحی شقاقی، بین خیابان کاج و میدان سلماس، پلاک ۱۱۸، طبقه اول برپاست.

«من آن دریای آرامم که در من فریاد همه توفان‌هاست…»

نمایشگاه آثار نقاشی آناهیتا ابوترابی با عنوان من آن دریای آرامم که در من فریاد همه توفان‌هاست…، ۳۱ تیر تا ۱۲ مرداد همه روزه به جز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹:۳۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۹:۳۰ در نگارخانه سهراب به نشانی خیابان سمیه، قبل از رامسر، شماره ۱۴۲ برپاست.

«رزونانس» و «حدّ» در اُ

نمایشگاه گروهی عکس با آثاری از ثنا احمدی، ساعده دوست بخیر، شیما راستین، سارا عباس‌نژاد و زهرا مطلبی با عنوان رزونانس، ۳۱ تیر تا ۱۱ مرداد به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه اول برپاست. همچنین نمایشگاه آثار نقاشی رضا صدیقیان با عنوان حدّ، در طبقه دوم این گالری میزبان علاقه‌مندان است.

«خوابگرد هزارتوها» در آریا

نمایشگاه آثار نقاشی‌ فرشته یمینی‌شریف با عنوان خوابگرد هزارتوها، ۳۱ تیر تا دهم مرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه آریا به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس‌آباد، کوی زرین، پلاک ۱۰ برپاست.

«آنچه از تو به یاد دارم»

نمایشگاه مجسمه‌های هادی روشن‌ ضمیر با عنوان آنچه از تو به یاد دارم، ۳۱ تیر تا دهم مرداد به جز سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ساربان به‏ نشانی خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰، طبقه اول برپاست. در این نمایشگاه که نوزدهمین نمایشگاه انفرادی روشن ‌ضمیر است، ۳۶ اثر که همه با واژه‌ عشق ساخته شده‌اند نمایش داده شده است.

گالری‌گردی در پایتخت؛ «شور عشق» در دیدار با «ماهی سیاه کوچولو»

«ماهی» در هوم

نمایشگاه آثار نقاشی هوناز آفاقی با عنوان ماهی، ۳۱ تیر تا نهم مرداد به جز چهارشنبه‌ها و تعطیلات رسمی از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در نگارخانه هوم به نشانی خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان چهارم، شماره ۲، طبقه اول دایر است.

«آبی» در آرتیبیشن

نمایشگاه آثار نقاشی یعقوب مشفقی‌فر با عنوان آبی، ۳۱ تیر تا نهم مرداد به صورت آنلاین در گالری آرتیبیشن (شماره دو) به نشانی http://arthibition.net/ برپاست.

«بی‌ستاره: آن‌ سوی پرده» در راه ابریشم

نمایشگاه عکس از آثار مریم تخت‌کشیان با عنوان بی‌ستاره: آن‌ سوی پرده، ۲۴ تیر تا ۳۱ مرداد به صورت آنلاین در گالری راه ابریشم به نشانی http://www.silkroadartgallery.com/ میزبان علاقه‌مندان است.

«هجوم ٢» در هدایت

نمایشگاه نقاشی و حجم از آثار علی فرامرزی با عنوان هجوم ٢ با موضوع گسترش کویر و تسخیر حیات توسط خشکی با نمایش ۲۹ اثر، ۲۴ تیر تا ۲۱ مرداد به جز سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری هدایت به نشانی خیابان استاد نجات‌الهی، کوچه ششم، پلاک ۱۵ برپاست.

«بازدم» و «E=mc۲» در گالری اعتماد

نمایشگاه انفرادی از آثار امیر موسوی‌زاده با عنوان بازدم، ۲۴ تیر تا ۱۸ مرداد به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری اعتماد یک به نشانی میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی پلاک ۲۵ برپاست.

همچنین مجموعه E=mc۲ با قالبی ترکیبی از مدیوم‌های مجسمه و فتو-پرفورمنس شامل پانزده اثر از آفرینش‌های هنری دو سال اخیر موسوی‌زاده در گالری اعتماد ۲ میزبان علاقه‌مندان است، آثار این مجموعه با آمیزش دو رویکرد فیگوراتیو و مینیمال اجرا شده‌اند که به‌ واسطه‌ بیانی مفهوم‌گرایانه، در فرآیندی تماتیک در کنار هم قرار داده شده‌اند.

گالری‌گردی در پایتخت؛ «شور عشق» در دیدار با «ماهی سیاه کوچولو»

«گلخانه‌ی شماره ۲؛ خاطره‌ی جعلی» و «زیست‌تن»

نمایشگاه انفرادی چیدمان از آثار مریم مهری با عنوان گلخانه‌ی شماره ۲؛ خاطره‌ی جعلی، ۲۴ تیر تا ۱۴ مرداد به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری محسن (پاسیو) به نشانی ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک۴۲ برپاست. همچنین نمایشگاه انفرادی مجسمه از آثار راحله نورآور با عنوان زیست‌تن، ۲۴ تیر تا دوم مرداد در طبقه منفی یک این گالری میزبان علاقه‌مندان است.

«ببر» در شکوه

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با عنوان ببر، ۲۴ تیر تا دهم مرداد به جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شکوه به نشانی فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ برپاست.

«پیدایی» و «گهواره» در سو

نمایشگاه انفرادی آثار فرخ صیدی با عنوان پیدایی، ۲۴ تیر تا دهم مرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری سو به نشانی خیابان ویلا، خیابان سمیه، خیابان پورموسی، شماره ۳۰ برپاست، همچنین نمایشگاه انفرادی آثار خداداد صیدی با عنوان گهواره در طبقه دوم این گالری میزبان علاقه‌مندان است.

«اتاق روبه رو» در گالری همه

نمایشگاه گروهی عکس خانه‌های معماران با عنوان اتاق روبه رو با گردآوری نگار نیازی، ۱۷ تیر تا ۱۷ مرداد به جز چهارشنبه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۲۰ (روزهای جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰) در گالری همه به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک‌وی، نرسیده به زعفرانیه، پلاک ۲۸۸۰ میزبان علاقه‌مندان است.

نمایش «جایی دیگر»

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با عنوان جایی دیگر با آثاری از فاطمه بهمن سیاهمرد، پریسا تقی‌پور، المیرا میرمیران، مریم فرشاد، کوشا موسوی، ابتهاج قنادزاده، نوشین جعفری، فائزه بهارلو و سیامک نصر، ۱۷ تیر تا ۱۴ مرداد به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۳ تا ۱۸ در پروژه‌های آران به نشانی خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک پنج دایر است.

«دیوانه» در مدار موازی

نمایشگاه آثار علی‌اکبر صادقی سورئالیست و نقاش نوکلاسیک روایتگرا با عنوان دیوانه، سوم تیر تا ۱۱ شهریور به جز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۱۹ در گالری مدار موازی به نشانی خیابان حافظ، نرسیده به چهار راه کالج، نبش کوچه بامشاد، پلاک ۴۰۹ میزبان علاقه‌مندان است.

گالری‌گردی در پایتخت؛ «شور عشق» در دیدار با «ماهی سیاه کوچولو»

«مینی مالیسم و کانسپچوال آرت» در موزه هنرهای معاصر

نمایشگاه گروهی مینی‌مالیسم (کمینه‌گرایی) و کانسپچوال آرت (هنر مفهومی) در هنر میانه قرن بیستم با نمایشگاه‌گردانی بهرنگ صمدزادگان، ۳۱ خرداد تا ۲۷ شهریور از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به جز تعطیلات رسمی در موزه هنرهای معاصر تهران به نشانی خیابان کارگر شمالی، جنب بوستان لاله میزبان علاقه‌مندان است. در این نمایشگاه بیش از ۱۲۰ اثر از ۳۴ هنرمند از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش گذاشته شده است.

«حقیقت نه یک رویا، که رویاهاست»

نمایشگاه حقیقت نه یک رویا، که رویاهاست به مناسبت یکصدمین سال تولد شاعر، نویسنده و سینماگر بزرگ ایتالیا پیر پائولو پازولینی به همت بنیاد پژمان برپا شده است. عکس‌ها و فیلم‌های این نمایشگاه توسط رضا حائری انتخاب و گردآوری شده و تمرکز آن بر فیلم گلچین هزار و یک‌شب از دید عکس‌های روبرتو ویلا و رابطه‌ پازولینی با ایران در خط سیر فعالیت‌های این کارگردان ایتالیایی است. این نمایشگاه ۲۰ خرداد تا ۱۸ شهریور از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در بنیاد پژمان کارخانه آرگو به نشانی خیابان فردوسی، خیابان تقوی، کوچه بهداشت، پلاک ۶ دایر است.

«فراتر از اثر» در موزه هنرهای دینی امام علی(ع)

نمایشگاه نقاشی و طراحی فراتر از اثر، با نگاه و تأملی بر آثار طراحی و نقاشی مرحوم جواد حمیدی نقاش و مدرس ایرانی (۱۳۸۰-۱۲۹۷) از پیشگامان هنر نوگرای ایران، ۲۸ اردیبهشت تا ۲۸ مرداد (شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳) در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از خیابان شهید دستگردی، بلوار اسفندیار، پلاک ۳۵ میزبان علاقه‌مندان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.