متینیان: مردم خواستار تحقق وعده‌های دولت و مجلس برای گشایش اقتصادی هستند

ابراهیم متینیان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب در خردادماه سال جاری برای سومین بار عنوان انقلابی را به مجلس هدیه نمودند که ضمن تشکر از معظم له امیدوارم همه نمایندگان این مدال پر افتخار را پاس بداریم و فرمایشات ایشان را در همه امور به خصوص در امر قانونگذاری و نظارت نقشه راه خود قرار داده و به آن عمل نماییم.

وی خطاب به رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جراحی اقتصادی نیاز امروز جامعه است، اما اتخاذ تدابیر مناسب برای جلوگیری از فشار این جراحی بر معیشت مردم امری لازم و ضروری است. شایسته نیست در مجلس شورای اسلامی که باید به مسائل مهم و کلان کشور پرداخته شود هر روز بحث قیمت کالاهایی مثل روغن، شکر و تخم مرغ باشد، بنابراین لازم است با استفاده از همه ظرفیت های موجود این نابسامانی در اقتصاد و افسارگسیختگی در بازار و تورم یک بار برای همیشه حذف شود زیرا مردم از دولت و مجلس انتظار تحقق وعده هایی که در خصوص گشایش اقتصادی داده شده را دارند.

این عضو کمیسیون انرژی همچنین خواستار اجرای سریع تر طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان شد و گفت: بسیاری از فرهنگیان سال هاست تحت عنوان معلمان حق التدریسی، نهضتی و پیش دبستانی با آموزش و پرورش همکاری کرده اند که وضعیت آنها همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد. انتظار می رود دولت و مجلس شورای اسلامی برای تعیین تکلیف استخدام آنها اقدام نماید.

متینیان خطاب به وزیر آموزش و پروش تاکید کرد: قانون رتبه بندی معلمان باید هرچه سریع تر اجرا شود، ضمن اینکه آیین نامه رتبه بندی مصوب دولت با قانون مصوب مجلس تفاوت هایی دارد، ولی دولت ملزم به اصلاح آیین نامه مطابق متن قانون می باشد.

نماینده مردم رامهرمز در مجلس در رابطه با استان خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان دارای ویژگی های خاصی است که هیچ کدام از استان های کشور شرایط مشابه آن را ندارند. ثروت ها، توانمندی ها و قابلیت های موجود در خوزستان باید سبب می شد تا دولتمردان به این استان به صورت ویژه نگاه می کردند و در نتیجه توسعه و رونق خوزستان را رقم می زدند، اما امروز خوزستان با همه این ثروت ها سرشار از مشکلات انباشته شده ای است که نشان از نگاه تبعیض آمیز از سوی همه دولت ها به این استان بوده است.

وی گفت: مشکل آب شرب، فقر، بیکاری و اشتغال جوانان، کشاورزی آلودگی هوا و… از مواردی است که از سال های قبل در استان خوزستان وجود داشته و اراده ای برای رفع آنها وجود ندارد.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.