ذرت‌های آلوده مانده در خوزستان به هیچ وجه در داخل کشور مصرف نخواهد شد

علی دهقانی اظهار کرد: این انبار با هدف حفظ سلامت و یکپارچه‌سازی نگهداری کالاها و با اعتباری بالغ بر ۷۱ میلیارد تومان از محل بودجه سازمان اموال تملیکی و وزارت اقتصاد و دارایی خریداری شده است که با تجهیز، قفسه بندی و هوشمندسازی آن تا سه ماه آینده راه‌اندازی می شود و انبارهای قدیمی به جز یکی از آن ها که جهت تخلیه کالا در نظر گرفته شده است، جمع آوری می‌شوند.

وی با بیان این که تعیین تکلیف و تخلیه انبارهای کالاهای توقیف شده، یکی از راه‌های مسدودسازی بسترهای فساد و هدر رفت سرمایه‌ها است، افزوذ: باتوجه به تأکیدات رئیس قوه قضاییه در خصوص لزوم تسریع در تعیین تکلیف اموال موجود در انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، در سال جاری دو فقره حراج کالا صورت گرفت که در فقره اول ۸۰۰ میلیون تومان و در فقره دوم سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کالا به فروش رسید.

دهقانی گفت: در این مدت دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان انواع اقلام خوراکی، دارویی و دخانی غیر قابل مصرف با نظارت دستگاه های مربوطه از جمله نمایندگان سازمان بازرسی، دادستانی و واحد پسماند شهرداری منهدم و همچنین با صدور رأی برائت برای برخی صاحبان کالا توسط شعب تعزیرات و دادگستری، مقدار دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کالا به صاحبان آن‌ها مسترد شد.

وی در خصوص تعیین تکلیف ذرت‌های آلوده مانده در یکی از انبارهای استان، گفت: این ذرت‌ها به هیچ وجه در داخل کشور مصرف نخواهد شد و با هماهنگی دستگاه های مربوطه، بخش زیادی از این ذرت‌ها عودت داده شده است و ۹ هزار تن دیگر نیز طی هفته گذشته مرجوع شد.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان همچنین از واگذاری شش هزار دستگاه از کولرهای گازی به کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت توزیع میان افراد کم بضاعت تحت پوشش این کمیته در استان های محروم گرمسیر کشور از جمله استان خوزستان خبر داد.

دهقانی گفت: به روز رسانی ۷۰ درصد پرونده های گمرک و تشکیل بایگانی و به‌روز رسانی پرونده های سال های ۱۳۹۹ تاکنون و جلب همکاری اداره استاندارد در خصوص تعیین استاندارد کالاهای مانده در انبار، از دیگر اقدامات اداره کل اموال تملیکی استان در ماه‌های اخیر است.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.