تکمیل منازل آسیب دیده از سیل بندر امام با مصوبه اخیر هیات دولت شتاب می گیرد

اکبر نیکزاد جمعه در جریان بازدید از روند ساخت پروژه واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل آذرماه ۱۳۹۹ بندر امام در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تکمیل این منازل، به یکی از اولویت‌های اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه رفع مشکلات مردم این منطقه به یکی از دغدغه‌های شخص رئیس جمهور و دیگر مسئولان نظام تبدیل شده است افزود: تعداد پنح هزار واحد  در بندر امام خمینی (ره) در سیل آذرماه ۱۳۹۹ دچار آسیب شده‌اند که تاکنون برای بازسازی و ساخت واحدهای جدید، منابع مالی متعددی اختصاص یافته است.

نیکزاد اضافه‌کرد: در آخرین مرحله نیز، هیات دولت طی مصوبه‌ای، با اختصاص مبلع یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت با نرخ پنج درصد ویژه این واحدها موافق کرده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح‌کرد: فرآیند ابلاغ این تسهیلات و شناسایی بانک‌های عامل پرداخت کننده از سوی بانک مرکزی آغاز شده است و به‌زودی روند پرداخت تسهیلات شروع می‌شود.

نیکزاد با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت برای تکمیل این واحدهای مسکونی در تلاش است گفت: در خصوص هزینه‌های شبکه آب و برق ویژه این واحدهای مسکونی با وزیر نیرو هماهنگی‌های انجام شده تا شهروندان از پرداخت هزینه‌های مربوطه معاف شوند.

وی خاطرنشان‌کرد: این تعداد واحدمسکونی در مرحله نازک کاری قرار دارند که با توافق انجام شده با کارخانجات تولید سنگ و سرامیک، محصولات مورد نیاز در این مرحله، با قیمت کمتری در اختیار سازندگان قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، نهم آذر ۱۳۹۹ بر اثر بارندگی سیل آسا بخشی از مناطق شهرهای خوزستان از جمله ماهشهر و بندر امام در خوزستان با آبگرفتگی فراوانی همراه شد که خسارت‌های زیادی به مردم وارد شد.

مناطق فاز سه، بلوکی‌ها، بلوار بهار، بلوار اندیشه، خیابان دادگاه، منازل بندر، صد دستگاه، شهرک مقداد و مناطق همچون نیزار یک و ۲ و کمپ B در شهرستان ماهشهر از جمله مناطقی بودند که بیشترین میزان آبگرفتگی را داشتند.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.