هشدارهای سازمان آتش نشانی اهواز نسبت به ورود سامانه مونسون

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اهواز در خصوص ورود سامانه مونسون به اهواز و موارد ایمنی که مردم باید در این خصوص رعایت کنند در جمع خبرنگاران بیان کرد: مردم برای آگاهی و اطلاع بیشتر از وضعیت پیشروی سیل به پیام‌های رادیو و تلویزیون گوش دهید.

ابراهیم قنبری اظهار داشت: شهروندان باید  از جویبارها، کانال‌های فاضلاب، تنگه‌ها و… که به ظاهر آرام‌اند دور شوید، زیرا بطور ناگهانی و بدون هشدار باعث ایجاد سیل می‌شوند.

وی افزود: در آب سیلابی در حال جریان راه نروید، سرعت آن ممکن است باعث به هم خوردن تعادل و افتادن شما در آب آلوده شود و کلید اصلی برق، شیراصلی آب و گاز را قطع کنید.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اهواز با بیان اینکه  وارد سیلاب نشوید افزود: آب سیل‌، آلوده به روغن، گازوئیل و آب فاضلاب است.

قنبری ادامه داد:  اگر تصور می‏‌کنید سیل قبلاً شروع شده است و با حجم بالا به سمت شما می آید، فوراً منزل را ترک کنید و به ارتفاعات بروید و همواره گوش به زنگ باشید تا در صورت اعلام وقوع سیلاب برق آسا، به سرعت منزل را ترک کنید.

وی گفت: در صورت آگاهی از خطر وقوع سیل همسایه‌ها و اطرافیان را که در معرض خطر هستند باخبر کنید.

قنبری اظهار داشت: در زمان بارش شدید باران و احتمال وقوع سیل، از عرض و سواحل رودخانه‌ها و پل‌های آن‌ عبور نکنید و به سرعت منطقه خطر را ترک کنید.

سامانه بارشی مونسون از روز جمعه هفته گذشته در خوزستان فعال شده و تا روز دوشنبه هفته جاری در استان فعال است.

سامانه مونسون که قرار بود شمال تا جنوب شرق خوزستان را تحت تاثیر قرار دهد طبق اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان تغییر مسیر داده و به سمت مرکز و غرب استات حرکت کرده است.

سامانه مونسون از بعد از ظهر روز شنبه وارد شهرستان اهواز شده و باعث وقوع گرد و غبار و طوفان شده است.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.