نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی ذوب آهن اصفهان

به گزارش دنیای معدن، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در آیین آغاز بهره برداری از این لکوموتیو ها با حضور هیات مدیره و جمعی از مسئولین این شرکت گفت :  سرعت حمل و نقل یک شاخص کلیدی در بهره وری است که تامین این لکوموتیوها می تواند این شاخص را در ذوب آهن ارتقا دهد .

phot022-07-30_15-31-30

مهندس ایرج رخصتی با اشاره به اینکه ناوگان حمل و نقل ریلی ذوب آهن در حال تحول است افزود : این لکوموتیوها مربوط به یک برند معتبر جهانی هستند و در ارتقاء بهره وری حمل و نقل شرکت تاثیر بسیاری دارند .  این تکنولوژی به همراه دانش آن به کار گرفته شده است و منطبق با سیستم حمل و نقل ریلی ذوب آهن است .

وی با بیان اینکه در زمینه تعمیرات لکوموتیوها ، آمادگی ارائه خدمت به راه آهن جمهوری اسلامی را نیز داریم، اظهار داشت : در همه بخش های ذوب آهن اصفهان شاهد مدرنیزاسیون هستیم و از بالاترین سطوح تکنولوژی استفاده می کنیم و لذا نباید تصور شود که این صنعت به دلیل قدمت نیم قرنی ، از تجهیزات قدیمی استفاده می کند .

معاون خرید ذوب آهن اصفهان نیز دراین خصوص گفت : تامین این لکوموتیوها برای تسریع در جریان ورود مواد اولیه ، تخلیه ایستگاه زرین شهر و بازگرداندن واگن های خالی به مبادی جهت بارگیری و در نتیجه تسریع در سیر بازرگانی شرکت های حمل و نقل ریلی جهت تامین مواد اولیه ذوب آهن صورت گرفت که یک اقدام بزرگ محسوب می شود .

محمد جعفر صالحی افزود : تلاش می کنیم این نوسازی تداوم داشته باشد تا در چرخه حمل و نقل ریلی کشور نیز تاثیرگذار باشیم .

وی اظهار داشت : ذوب آهن اصفهان در سال حدود ۷ میلیون تن حمل و نقل ریلی دارد که ۵ میلیون تن آن مربوط به مواد اولیه است و ۲ میلیون تن آن مربوط به محصول است . در واقع ۷۵ درصد حمل و نقل مواد اولیه و ۲۵ درصد حمل و نقل محصولات ذوب آهن اصفهان به صورت ریلی انجام می شود .  

مدیر راه آهن و ترابری ذوب آهن اصفهان نیز گفت : وظیفه اصلی ناوگان حمل و نقلی ریلی ذوب آهن جابه جایی محصولات تولیدی ، چدن ، سرباره و ورود مواد اولیه به کارخانه است که همگی از کالاهای خطرناک در حمل و نقل ریلی محسوب می شوند .

حامد محمدی افزود : حمل و نقل ریلی ذوب آهن طول خطی حدود ۱۳۷ کیلومتر و ۳۰۷ سوزن دارد که تجمع این حجم تجهیزات در یک فضای محدود نشان دهنده قدرت این مجموعه می باشد.

وی افزود : سالها بود که حمل ونقل ریلی ذوب آهن نیازمند تزریق خون تازه در رگ ها بود که تامین این لکوموتیوها این نیاز را رفع کرد .

مدیر راه آهن و ترابری ذوب آهن اصفهان گفت : این لکوموتیوها برای شرایط آب وهوایی ایران طراحی شدند ، توانمندی مناسب جهت انجام مانورهای سنگین و نیمه سنگین دارند و به لحاظ فنی ، کارشناسان ذوب آهن آشنایی کافی با آنها دارند و برای تعمیر و نگهداری آنها نیز مشکلی نخواهند داشت .

وی افزود : با وجود ۵ دستگاه لکوموتیو جدید فرصت مناسبی جهت برنامه ریزی تعمیرات اساسی دیگر لکوموتیوها فراهم خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.