بارش‌های اخیر تاثیر محسوسی بر ذخایر سدهای خوزستان نداشته است

عباس صدریان فر در خصوص وضعیت سدهای خوزستان پس از وقوع پدیده مونسون و بارش‌های این سامانه در خوزستان اظهار کرد: ستاد مدیریت سیلاب سازمان آب و برق خوزستان بلافاصله پس از هشدار سطح قرمز مدیریت بحران در خصصوص ورود سامانه بارشی مانسون به استان و حوضه‌های آبریز تشکیل شد تا بتوانیم شرایط را به بهترین شکل مدیریت کنیم.

وی افزود: با توجه به ویژگی‌های خاص سامانه مونسون و تغییرات لحظه‌ای آن، به صورت ۲۴ ساعته نسبت به پایش برخط بارش و سیلاب رودخانه‌ها، تصاویر ماهواره‌ای و گزارش‌های میدانی متصدیان ایستگاه‌های سنجش و همچنین فعال شدن تیم‌های عملیاتی امور آب مناطق برای مدیریت شرایط، اقدام شد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: پیش از وقوع این پدیده تیم‌های متخصص و کارشناسی سازمان آب و برق پس از بررسی مسیر تحت تاثیر سامانه و پیش بینی سیلاب با استفاده از مدلسازی و بررسی اثرات ناشی از آن در مسیل‌ها و رودخانه‌ها نسبت به تشکیل گروه‌های ویژه اقدام کردند.

صدریان فر ادامه داد: این گروه‌ها با توجه به وسعت تحت پوشش سامانه بارشی بلافاصله همه نقاط بحرانی و مسیل‌ها در حوضه‌های آبریز را مورد بازدید میدانی قرار دادند و گلوگاه‌ها، تاسیسات، کارگاه‌های عمرانی، روستاهای مسیر و نقاط آسیب پذیر احتمالی را شناسایی کردند تا با اطلاع رسانی و انجام اقدامات لازم مانع بروز خسارات احتمالی سیلاب شوند.

وی در خصوص وضعیت سدهای خوزستان پس از وقوع پدیده مونسون و بارش‌های این سامانه در خوزستان اظهار کرد: براساس آمارهای ثبت شده از اولین روز فعالیت سامانه مانسون در خوزستان تا کنون، حجم ورودی به مخازن تغییر محسوسی نداشته است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: بارش‌هایی که در اثر فعالیت سامانه مونسن در خوزستان رخ داده باعث فعال شدن مسیل‌ها و حوضه‌های میانی با حجم آبدهی محدود شده است.

صدریانفر در پایان گفت: تاکنون ۵ جلسه مدیریت سیلاب در سطح ستاد مرکزی سازمان آب و برق خوزستان با بهره‌گیری از اطلاعات و تحلیل‌های کارشناسی به روزرسانی‌شده و ارتباط برخط با تیم‌های عملیاتی منطقه، تشکیل و برنامه‌ریزی، هماهنگی و اقدامات لازم مدیریت شرایط در استان انجام شده است.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.