جلسه هماهنگی و تبیین روند کارگروه های تخصصی تدوین سومین برنامه راهبردی شهرداری( اهواز ۱۴۰۵) برگزار شد

به گزارش امور ارتباطات معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز در جلسه هماهنگی و تبیین روند کارگروه های تخصصی تدوین سومین برنامه راهبردی شهرداری( اهواز ۱۴۰۵) بیان کرد: برنامه اهواز ۱۴۰۵ ، دو سطح متفاوت ولی همراستا دارد؛ سطح اول، استراتژیک یا راهبردی است که با محوریت حوزه برنامه ریزی شهرداری تدوین شده است و سطح دوم که ضرورت دارد در ساختار شهرداری ( معاونتها، مناطق ، سازمانها ) فعال شود ، سطح عملیاتی است.

سعید فردانی با اشاره به اینکه حوزه های مختلف شهرداری بر اساس وظایف، عملیاتها را در راستای سطح استراتژیک ساماندهی کنند، افزود: در برنامه اهواز ۱۴۰۵ هویت کارها به نتایج و نه صرفا به وظایف است و وظایف در راستای نتایج هویت پیدا می کنند.

وی اظهارکرد: با برگزاری نظرسنجی و جلسات متعدد با نخبگان، گروههای جهادی، دستگاههای اجرایی ، کارکنان و شهروندان ، ۱۱ زمینه موضوعی مشکلات شهر و شهرداری اهواز استخراج و بر همین اساس ۱۱ کارگروه تخصصی تشکیل شد که چهار کارگروه تخصصی مربوط به شهرداری و هفت کارگروه تخصصی مربوط به شهر اهواز است.

فردانی کارگروههای تخصصی را در حوزه های آسفالت معابر، فضای سبز، مدیریت پسماند، دفع آبهای سطحی، فرهنگ شهروندی، حمل و نقل عمومی، سیما و منظر شهری، نظام ساختاری و مدیریت شهرداری، مدیریت سرمایه انسانی، مدیریت منابع مالی و هوشمند سازی عنوان کرد.

وی بر اهمیت راهکارهای رفع مشکلات شهر و شهرداری اهواز تاکید و بیان کرد: موفقیت برنامه ریزی در گرو دستان توانمند و افکار پویا است.

فردانی اظهار کرد: هدف گذاری باید شفاف باشد و سطوح پایین تر از اهداف کلان و مقاصد راهبردی باید کمی باشد.
وی به توسعه شهر مبتنی بر مشارکت و نگهداری از شهر بر اساس درآمد پایدار تاکید و خاطر نشان کرد: استراتژی برنامه اهواز ۱۴۰۵، اجرای این برنامه می باشد و بودجه سال آینده بر اساس برنامه اهواز ۱۴۰۵ نوشته می شود.
بهار حبیبیان مجری امور برنامه ریزی نیز الگوهای محتوایی رایج در ادبیات برنامه ریزی شهری را بیان کرد و توضیحاتی در مورد زیست پذیری ، ابعاد اصلی زیست پذیری، شاخص های زیست پذیری منطبق بر حوزه مسائل کلیدی، فرآیند چشم انداز، فرآیند تدوین مقاصد راهبردی و مسائل و مشکلات از دیدگاه ذینفعان و زمینه های موضوعی استخراج شده مشکلات شهر و شهرداری، کارگروههای تخصصی تدوین برنامه و فرآیند تدوین بخش عملیاتی، ارائه کرد.
همچنین حاضرین در جلسه در مورد مباحث مربوطه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز در پایان به هماهنگی کارگروه های تخصصی در تحلیل و تجویز تاکید و اظهار کرد: تحلیل ها باید هدفمند و تجویز کارگروههای تخصصی باید تا حد امکان مکانمند باشد. ضمن اینکه برنامه کارگروه های تخصصی تا یک ماه آینده جمع بندی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.