خوزستان گرمتر می شود

محمد سبزه زاری بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بستان با ۴۴.۸ و دزپارت با ۲۴.۱ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین وخنکترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۴۳.۱ و حداقل ۳۱.۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی افزود: تا اواخر هفته جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت و شرجی در بیشتر نقاط استان خواهد شد، همچنین تا روز چهارشنبه به دلیل شاخص های بالای ناپایداری احتمال وقوع رگبار، رعد وبرق(به ویژه در مناطق شرقی، شمال شرقی و جنوب شرقی) ریزش تگرگ در مناطق مستعد، وزش بادهای متوسط گاهی تندبادهای لحظه ای، خیزش گرد وخاک محلی و همرفتی در مناطق جنوبی و مرکزی وجود دارد.

سبزه زاری ادامه داد: همچنین شمال خلیج فارس تا اواخر روز سه شنبه مواج و در برخی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

پدیده مونسون از اواخر هفته گذشته بر خوزستان حاکم شده و بارش باران، سیلاب، رعد و برق و گرد و خاک را به همراه داشته است.

این پدیده جوی در خوزستان روز شنبه ۲۰ شهرستان را تحت تاثیر قرار داد که منجر به کشته شدن سه نفر و مصدوم شدن ۹ نفر و خسارت به تاسیسات برق، آب، منازل و بخش کشاورزی شد.

اداره کل هواشناسی خوزستان، پیش از این با صدور هشدار سطح قرمز نسبت به نفوذ توده موسمی مونسون هند، اعلام کرد که تداوم، گسترش و تشدید فعالیت پدیده‌های همرفتی و موسمی و مونسون بر روی استان از ۷ مرداد تا اواخر وقت روز یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ رگبار و رعد و برق و احتمال ریزش تگرگ و وزش باد شدید (به ویژه در ساعات بعدازظهر) و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در مناطق شرقی، شمال شرقی و جنوب شرقی و خیزش گرد و غبار و احتمال وقوع توفان را در جلگه خوزستان موجب خواهد شد.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.