همایش شیرخوارگان حسینی در ۴۶ نقطه کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود

در این آیین سوگواران حسینی که بیشتر آنها را بانوان تشکیل می دهند با در دست گرفتن کودکان شیرخوار خود و پوشاندن لباس های متحد الشکل در غم مظلومیت سید و سرور سالار شهیدان آه و فغان سر  می دهند و به سوگواری می پردازند.

مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) استان کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همایش شیرخوارگان حسینی با توزیع پنج هزار دست لباس در این استان همراه خواهد بود.

مسلم بهرامی نژاد تصریح کرد: هم اکنون کار دوخت و آماده سازی این میزان لباس از سوی ۳۸ خیاط، هشت اتو کار و ۶ برش کار به انجام شده است.

وی ادامه داد: این تعداد لباس ها و سربندان یک شب قبل از برگزاری همایش بزرگ شیرخوارگان بین برگزار کنندگان همایش درمناطق مختلف استان توزیع خواهد شد.

مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همایش شیر خوارگان حسینی ساعت هشت و ۳۰ دقیقه روز جمعه (۱۴ مرداد)هفته جاری در ۴۶ نقطه این استان برگزار می شود.

بهرامی نژاد با بیان اینکه لباس‌های مراسم همایش شیرخوارگان حسینی متحدالشکل به صورت سبز رنگ و همراه پیشانی‌بند است گفت: این استان آماده برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با نخستین جمعه ماه محرم است.

وی اظهار داشت: برای برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی جلسات متعددی با مسئولین استانی و شهرستانی تاکنون برگزار شده است.

بهرامی نژاد تصریح کرد: این مراسم با حضور مداحان اهل بیت عصمت و طهارت استان و مادران به همراه فرزندان شیرخوار و دیگر حاضران برگزار می‌شود.

وی گفت: برنامه ریزی لازم در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در زمینه کنترل و پیشگیری از کرونا در این همایش انجام شده است.

بهرامی نژاد ابراز کرد: برای پیشگیری و اقدام فوری خطرات پیش بینی نشده برای هر همایشی یک دستگاه آمبولانس فوریت های پزشکی و یک دستگاه خودرویی آتش‌نشانی پیش بینی شده است.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.