اختصاص حق آبه برای طرح کشاورزی مقام معظم رهبری در شوش و کرخه ضروری است

محمد کعب عمیر روز سه شنبه در گفت و گویی با اشاره به دیدار اخیر خود با وزیر نیرو و پیگیری تخصیص حق آبه برای طرح‌های کشاورزی شهرستان‌های کرخه و شوش افزود: با تخصیص حق آبه برای زمین‌های کشاورزی مذکور شاهد افزایش تولید محصولات و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان منطقه خواهیم بود.
وی همچنین تخصیص اعتبار برای اجرایی کردن طرح پست ۴۰۰ کیلو ولت “نصر” به منظور پایداری شبکه برق را ضروری دانست و گفت: برای احداث این پست برق یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که باید از سوی وزارت نیرو تامین شود.
کعب عمیر با اشاره به پایین آمدن دبی آب رودخانه کرخه و ایجاد مشکل برای تامین آب آشامیدنی مردم اظهارداشت: نیاز است آب مورد نیاز تاسیسات بیت موزان، سیدعباس، چای صدر و شهر الوان شهرستان کرخه از طرح آبرسانی غدیر تامین شود.
وی خواستار احداث تاسیسات آبرسانی شهر فتح المبین و دهستان چنانه شد و افزود: به دلیل نزدیکی طرح آبرسانی غدیر به این تأسیسات و همچنین به منظور رفع مشکل کمی و کیفی آب آشامیدنی بخش فتح المبین لازم است آب مورد نیاز تاسیسات آبرسانی شهر فتح المبین و چنانه از طرح غدیر تامین شود.
نماینده مردم شوش و کرخه بیان کرد: از وزارت نیرو انتظار می‌رود اهتمام جدی‌تری نسبت به رفع مشکلات شهرستان‌های شوش و کرخه در بخش آب و برق داشته باشد.
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.