تاکنون ۴ کشته و یک مفقود در سیل خوزستان / آغاز ارزیابی خسارت‌ها

شهاب صدیقی با اشاره به بارندگی ۸۹ میلمتری در ایذه و وزش باد با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت در روز گذشته اظهار کرد: نتیجه این شرایط، جاری شدن روان‌آب در معابر و آبگرفتگی به صورت مقطعی بود که با تلاش عوامل مختلف، بخش عظیمی از این آبگرفتگی در حوزه شهری بعد از ساعاتی رفع شد و آبگرفتگی دو نقطه اصلی در حوزه راهداری نیز تا ساعت یک بامداد روز سه شنبه (۱۱ مردادماه) رفع شد.
وی افزود: در سیلاب، ایذه یک کودک سه ساله در روستای قلعه سرد و یک مرد ۵۷ ساله در روستای ناشلیل مفقود شدند که صبح امروز جسد این مرد پیدا شده و جست‌وجو برای یافتن کودک مفقود ادامه دارد.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: در صیدون باغملک نیز حدود ۵۰ میلیمتر بارندگی و همچنین بارندگی در قلعه تل و بخش شهری باغملک رخ داد که منجر به آبگرفتگی معابر شد اما طغیانی رخ نداد.
صدیقی بیان کرد: در پی این شرایط، مسیر باغملک به استان کهگلویه و بویر احمد مسدود شده است که عوامل راهداری در تلاش برای بازگشایی مسیر هستند.
وی افزود: در دیگر نقاط به دلیل جاری شدن روان‌آب در مناطق روستایی شاهد تخریب سرآب‌های کشاورزی، قطع برق و قطع شبکه تلفن همراه در پی قطع برق ایستگاه در منطقه صیدون بوده‌ایم که این مشکل تا صبح امروز رفع شده است.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به آبرسانی با تانکر در بخش صیدون باغملک گفت: برآورد خسارت‌ها توسط عوامل اجرایی در حال انجام است.
صدیقی در خصوص وارد شدن خسارت به منازل نیز بیان کرد: ورود آب به منازل ناشی از طغیان رودخانه گزارش نشده اما بر اثر آبگرفتگی معابر، آب وارد چند منزل شده که خدمات‌رسانی انجام شده است.
وی در خصوص تلفات انسانی این شرایط جوی تصریح کرد: فعالیت این سامانه تاکنون منجر کشته شدن یک مرد در سیلاب ایذه و مرگ سه نفر در پی اصابت صاعقه در باغملک، هفتکل  و رامشیر شده است.
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.