۸۲ درصد فوتی‌های کرونایی خوزستان در شبانه روز گذشته واکسن نزده بودند

سیدمحمد علوی در جمع خبرنگاران بیان کرد: ۶۱۰ بیمار مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در استان خوزستان شناسایی شد که ۴۷ نفر از آنها در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

وی افزود: چهار هزار و ۵۰۰ نفر نیز به کلینیک‌های تنفسی، مراکز درمانی و اورژانس‌ بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کردند که از یک هزار و ۵۰۰ نفر آنها نمونه کرونا گرفته شد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با اشاره به فوت پنج بیمار کرونایی در خوزستان طی شبانه روز گذشته گفت: ۸۲ درصد فوت شده‌ها افرادی غیر واکسینه، مسن و یا دارای بیماری‌ زمینه‌ای بودند.

وی با اشاره به روند صعودی شیوع و ابتلا به بیماری در استان افزود: برخی مواقع که تعداد مراجعه کنندگان و مبتلایان کاهش می‌یابد، نباید فریب بخوریم زیرا تعداد زیادی از افراد که بیماری خفیف دارند به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند و تعدادشان در دسترس نیست.

علوی گفت: با وجود تاکیدهای فراوان برای تزریق واکسن و همچنین دز یادآور، روند واکسیناسیون کرونا در خوزستان همچنان کُند و نامطلوب است به گونه ای که در شبانه روز گذشته فقط سه هزار و ۲۰۰ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شد که از حد انتظار کمتر است.

وی افزود: با توجه به ایام سوگواری امام حسین (ع)، عزاداران می‌توانند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و اطمینان از وضعیت واکسیناسیون، مراسم امسال را باشکوه تر برگزار کنند.

در حال حاضر چهار شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، چهار شهرستان نارنجی،۱۴ شهرستان زرد و مابقی نقاط استان آبی کرونایی هستند.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.