مردم سیل زده بخش صیدون را دریابید/ آب شرب ۱۴ هزار نفر چند روزی می‌شود که قطع است/ تلفن همراه آنتن نمی‌دهد/ مسیرهای ارتباطی به روستاها مسدود است/ نیاز به اعزام بالگرد به مناطق عشایری

ظاهرا میزان خدمات‌رسانی به مناطق حادثه دیده از سیل ارتباط تنگاتنگی با نزدیکی به مرکز و میزان صنعتی بودن آن منطقه بستگی دارد و اگر این دو فاکتور را منطقه سیل‌زده ای نداشته باشد به فراموشی سپرده می‌شود مانند بخش صیدون از توابع شهرستان باغملک که ۱۴ هزار نفر از جمعیت آن چند روزی می‌شود حتی آب شرب هم ندارند.

بخش صیدون یکی از مناطقی است که بیشترین تاثیر را از سامانه بارشی مونسون پذیرفته و خسارت‌های بسیاری به منازل مسکونی، کشاورزی و زیرساخت‌های آن وارد شده است، مهم‌تر آنکه میزان خدمات و کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده متناسب با میزان خرابی‌ها و سطح خسارت نیست و مردم فکر می‌کنند که فراموش‌شدگان هستند.

در حال حاضر چند روزی می‌شود که آب شرب ۱۸ روستای صیدون جنوبی با ۱۴ هزار نفر جمعیت قطع است و از روز گذشته یکی دو تانکر برای آب‌رسانی به منطقه آمده که پاسخگوی همه روستاها و میزان نیاز آنها نیست و آب ارسالی در همان اولین روستاها تمام می‌شود.

راه ارتباطی تعدادی از روستاها هنوز قطع است و ماشین آلات کافی برای بازگشایی راه‌هاو مسیرهای ارتباطی وجود ندارد. آنتن دهی تلفن همراه قطع است و باید مردم سیل زده چندین کیلومتر به مرکز شهر بیایند تا بتوانند تماسی برقرار کنند که درخواست کمکی داشته باشند یا بخواهند از وضعیت بستگان خود مطلع شوند.

مسیل‌ها از گل و لای سیل پر شده و نیاز به ماشین آلات برای لایروبی دارد تا قبل از سامانه بارشی که ظاهرا از هفته آینده وارد می‌شود آب بیشتری به روستاها وارد نشود.

عشایر ارتفاعات منطه امام‌زاده عبدالله که یکی از مناطق پربارش بوده احتمالا آذوقه خود را در سیل از دست داده‌اند که نیاز است به این مناطق بالگرد اعزام شود تا هم برای آنها مواد غذایی ببرد و هم از وضعیت و سلامتی آنها اطلاعی پیدا کند.

هرچند که مسئولین محلی با تمام توان خود از ساعت‌های اولیه سیل هم‌پای مردم برای رفع مشکلات در حال تلاش هستند اما میزان خسارت وارد شده و گستردگی جغرافیایی مناطق سیل‌زده متناسب با سطح امکانات دستگاه‌ها و سازمان‌های محلی نیست و لازم است که از توانایی دیگر شهرستان‌ها و مرکز استان استفاده شود.

آنچه پیداست فاصله بخش صیدون تا مرکز استان و حتی صنعتی نبودن آن که باعث شده تجهیزاتی در منطقه برای کمک‌رسانی وجود نداشته باشد و همچنین ضعف اطلاع‌رسانی، سیل صیدون را به فراموشی سپرده تا امدادرسانی مناسبی صورت نگیرد و مردم سیل‌زده شرایط سختی را سپری کنند. مردمی که سیل همه‌چیز آنها را گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.