۳۸ درصد منهای ۵۱۵ هزار تومان

قانون در مورد افزایش حقوق بازنشستگان به صورت مشخص افزایش ۳۸ درصدی به اضافه ۵۱۵ هزار تومانی را مورد تاکید قرار داده است. پیش از این برخی منابع آگاه اعلام کرده بودند که سرپرست وزارت کار، افزایش ۳۸ درصدی را پذیرفته است، اما ۵۱۵ هزار تومان محل اختلاف است.
در نهایت دولت تصمیم‌گیری نهایی را به هیات امنای بازنشستگان تفویض کرد، در حالی که از ابتدای سال رئیس‌جمهوری می‌توانست دستور اجرای قانون را صادر کند.  در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی نمایندگانی از ۳ گروه کارگری، کارفرمایی و دولت حضور دارند. نظر دو گروه درخصوص افزایش ۳۸ درصدی بازنشستگان مثبت است و از آن دفاع می‌کنند.
دولت هم ظاهرا این افزایش را بدون رقم ۵۱۵ هزار تومان مورد پذیرش قرار داده است. همچنین سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صبح دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد که جلسه هیات امنا برگزار شده است، اما هیچ خبری از آن اعلام نکرد. محمدهادی زاهدی‌وفا، بدون آنکه جواب صریح و سرراستی نسبت به حقوق بازنشستگان بدهد، گفته است: «برابر تفویض انجام شده و بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته و در پی پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی، مقرر شد در چارچوب پایداری منابع و اعتبارات این سازمان، مستمری سایر سطوح اصلاح‌ شود.»
منبع: دنیای اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.