استقبال شهروندان از یادمان بین الحرمین مسئولیت شهرداری را بیشتر می کند

رضا امینی در آخرین شب برپایی یادمان بین الحرمین اظهار کرد: در روزهای اول شروع به کار در شهرداری اهواز یکی از خواسته های اکید شهروندان، حفظ و حمایت از مراسم یادمان شب های بین الحرمین در پارک ۴۲ هکتاری حاشیه کارون بود.

وی افزود: استقبال پر شور شهروندان نشان دهنده این است که این مراسم عمیقا بخاطر تجسم عینی وقایع رخ داده و در روز عاشوار اثرات مثبتی در زندگی مردم داشته است چرا که سنت تعزیه یکی از سنت های چهل گانه عزاداری امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان است.

شهردار اهواز با اشاره به اینکه از همه گروه های سنی از نوزاد تا بزرگسال در واقعه عاشورا حضور داشتند، ادامه داد: تجسم حضور زنان و مردان درگروه های سنی مختلف در واقعه عاشورا و در مراسم تعزیه تکالیف گروه های سنی مختلف در جامعه بیشتر هویدا خواهد شد، هنرمندان تعزیه خوان به ویژه موافق خوان ها در نقش اهل بیت(ع) به سبب این امر تعهداتی خواهند داشت که باید در طول سال در رفتار و کردار آنها مشخص باشد و امیدواریم روز به روز و سال به سال به عظمت این مراسم افزوده شود.

وی تاکید کرد: شور و استقبال معنوی شهروندان پس از ۱۴ سال برگزاری مراسم یادمان بین الحرمین مسئولیت شهرداری را در جهت حمایت این گونه برنامه ها بیشتر می کند؛ تلفیق طبیعت و مذهب در شهری که به عنوان دروازه ورود تشیع به ایران شناخته می شود وظیفه مسئولین را برای تحکیم این جایگاه بیشتر می کند، باید همه برنامه ها و اتفاقات رخ داده در شهرداری و حاکمیت مبتنی بر خواست و اراده مردم باشد،.

امینی تصریح کرد: استقبال باشکوه از این مراسم نشان دهنده این است که هم جانمایی و هم ابعاد برگزاری مراسم مورد تایید مردم ولایت مدار اهواز است و با حضور خود انگیزه را در ما بیشتر می کنند.

وی تاکید کرد: همه ی شهر برای شهروندان است، ما نمی توانیم شهر را به بخش های مختلف تقسیم کنیم با این حال موظف هستیم ارزش های دیدگاه های مختلف را محترم شمرده و بر اساس ساختار و بافت اهواز باید زمینه های اجتماعی و فرهنگی برای همه بخش ها پیش بینی شود.

شهردار اهواز با تاکید بر افزایش کیفیت یادمان با استفاده از المان های مختلف برای سال های آینده با استفاده از تفکرات هنرمندان مختلف، اضافه کرد: همه ما موظف هستیم معجزه انسجام بخشی امام حسین(ع) را پاس بداریم، به هر میزان تعداد و کیفیت این مراسم بیشتر شود، رفتار بهتری نیز از شهروندان خواهیم داشت و به زندگی بهتر و رعایت حقوق شهروندی رفتار های منطبق و سیره ائمه اطهار کمک می کند.

IMG-20220809-WA0039

 

IMG-20220809-WA0040

 

IMG-20220809-WA0056

 

IMG-20220809-WA0064

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.