آمادگی جمهوری اسلامی برای تسهیل تردد زائران اربعین

سردار محمد شرفی اظهار کرد: امروز ما توفیق پیدا کردیم در معیت وزیر کشور به منظور بررسی آمادگی‌ استان خوزستان برای ماموریت اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) حضور یابیم.

وی افزود: در بازدیدهای میدانی که از زیرساخت‌های جاده‌ای، آمادگی‌های انتظامی، شد آمدی و در رابطه با اسکان و تغذیه زائران داشتیم، نسبت به سال‌های گذشته وضعیت پیشرفت برنامه‌ها بهتر شده است.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: هنوز در میدان عمل کارهای انجام نیافته زیادی وجود دارد که با این سفری که صورت گرفته و با پیگیری‌های انجام شده امیدواریم که مسئولان استان با تقسیم کار و همتی که دارند بتوانند شرایط را برای یک سفر آسان و بدون توقف در مرز و با تکریم زوار فراهم کنند.

وی در خصوص تمهیدات پلیس برای تسهیل تردد زائران اباعبدالله الحسین (ع) افزود:  مجموعه فراجا از تمام ظرفیت‌ها و فناوری‌های روز در رابطه با تجهیز دستگاه‌های آشکارساز و ابزار کنترلی در مسیرها استفاده خواهد کرد.

سردار شرفی تاکید کرد: پلیس این اطمینان را به زائران اعبدالله الحسین (ع) می‌دهد که نسبت به سال‌های گذشته آمادگی بهتری را در تسهیل تردد آنان خواهد داشت.

وی ادامه داد: برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی این آمادگی را داریم، طرف کشور عراق را در گیت‌های خود بپذیریم تا کنترل هر دو کشور در یک جا اتفاق بیفتد.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا با اشاره به آمادگی صد در صدی جمهوری اسلامی برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی، افزود: زیرساخت‌های کشور عراق همانند زیرساخت‌های کشور جمهوری اسلامی ایران نیست و مشکلاتی در آنجا وجود دارد بنابراین زائران عزیز زمان رفت و آمد خود را قبل از روزهای آخر اربعین تنظیم کنند تا بر اثر کمبود آن زیرساخت‌ها تجمع زیاد صورت نگیرد و دچار مشکل نشوند.

سردار شرفی با اشاره به اینکه امسال در سامانه “سماح” بیش از یک میلیون نفر ثبت‌نام کردند که در سال‌های گذشته این تعداد نبوده است، گفت: ثبت نام زائران بیانگر این است که به علت تعطیلی دو سال اخیر، امسال استقبال خوبی از اربعین به عمل آید و امیدوارم با توجه به گرمای هوا و استقبال مردم همه زیرمجموعه های ستاد مرکزی اربعین آمادگی لازم را داشته باشند تا بتوانند خدمات بهتری را ارائه دهند.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.