پایان تنش آبی ۹ ساله در روستای کهنک دزفول

محمد رضا کرمی‌نژاد در مراسم آبرسانی به روستای کهنک در دزفول اظهار کرد: عزم و توجه دولت سیزدهم برای آبرسانی به روستاهای خوزستان جدی است و از ابتدای دولت سیزدهم ۱۴۰۰ روستای خوزستان آبدار شده است.

وی افزود: پروژه آبرسانی به روستای کهنک بخش چغامیش دزفول با اعتبار ۳۲۵ میلیارد ریال وارد مدار بهره برداری شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: در این پروژه یک چاه و یک خط انتقال ۲۵۰ میلیمتری به طول ۱۰ کیلومتر اجرا شده است.

کرمی نژاد تصریح کرد: این روستا بیش از ۹ سال است که تنش آبی دارد و با بهره برداری از این چاه، آب این روستا پایدار می شود و به صورت ۲۴ ساعته مردم از نعمت آب شرب سالم بهره مند می شوند.

وی با اشاره به جمعیت تحت پوشش این طرح افزود: این پروژه برای تامین آب شرب پایدار و با جمعیت تحت پوشش ۲ هزار و ۲۳۷ نفر وارد مدار بهره برداری شده است.

کرمی نژاد به آبدار کردن آب شرب دو روستای دیگر اشاره کرد و گفت: همچنین در این پروژه آبرسانی به روستاهای فیروز آباد و بنه قیصر تا ماه آینده تکمیل و وارد مدار می شوند.

وی تصریح کرد: پدیده مونسون در خوزستان خسارتی به تاسیسات آبفا وارد کرده که همه یکی پس از دیگری وارد مدار شده اند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به آغاز پروژه های محرومیت زدایی روستاهای دزفول و اندیمشک خاطرنشان کرد: پروژه های محرومیت زدایی روستاهای خورستان در حال اجرا است و هفته آینده پروژه های محرومیت زدایی دزفول و اندیمشک آغاز می شود و تمام روستای فاقد آب شرب پایدار، تامین آب آن ها پایدار می شود و روستای بدون آب در شهرستان دزفول نخواهیم داشت.

کرمی نژاد با اشاره به اجرای پروژه ماده ۵۶ دزفول گفت: پروژه ماده ۵۶ فاضلاب دزفول با تلاش نماینده مردم دزفول در حال پیگیری است و پروژه فاضلاب دزفول از فاینانس داخلی تامین اعتبار می شود.

وی اظهار کرد: اعتبارات سفر رییس جمهور به دزفول تصویب شده است و روند اجرایی طرح فاضلاب دزفول با پیگیری های نماینده شهرستان ساماندهی می شود.

مدیرعامل آبفا خوزستان خاطرنشان کرد: بنابر تکلیفی که داریم باید فاضلاب اهواز ظرف دو سال تکمیل شود که برای این کار برنامه ریزی لازم انجام شده و در حال اجرا است.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.