شهردار اهواز: تکمیل سه طرح عمران شهری در دست اقدام است

رضا امینی در شصت و ششمین جلسه رسمی در صحن علنی شورای شهر اهواز افزود: طرح های کلانی با همت شورها و شهرداران مختلف در اهواز کلید خورده است که تکمیل این طرح ها به عنوان اولویت پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری ۲ بال مهم مدیریت شهری است که انسجام این ۲ رکن در توسعه شهری مهم است گفت: هم اکنون انسجام و همدلی خوبی میان اعضای شورای شهر اهواز و مدیران شهرداری وجود دارد که این موضوع نوید آینده روشنی را برای این شهر می دهد.

امینی با اشاره به اقدام های انجام شده برای ایجاد نظم در برنامه ها و ساماندهی امور شهری، افزود: شهرداری ها با بهره گیری از سرمایه مالی و انسانی می توانند با اهدافشان برسند که اهواز در هر ۲ بخش با مشکلات مزمن و نارسایی های حاد مواجه بوده و هست که به مرور با برنامه ریزی انجام شده شاهد کاهش مشکلات و افزایش خدمات به مردم خواهیم بود.

شهردار اهواز گفت: اگر چه ممکن است تا کنون تحول چشمگیری در شهر دیده نشود ولی با اقدام های انجام شده در بخش زیرساخت ها و فراهم کردن بسترهای تحولی، آینده ای روش برای اهواز قابل تصور است.

وی ادامه داد: ایجاد سامانه در بخش های مختلف، اصلاح فراینده های قانونی ، ثبت دارایی و ممیزی املاک، بررسی وضعیت موجود شهر با استفاده از سامانه های الکترونیکی، هوشمندسازی شهری و الکترونیکی کردن بسیاری از خدمات از جمله اقدام هایی است که موجب کاهش فساد و حذف واسطه ها می شود.

امینی گفت: بر اساس بودجه مصوب شورای شهر اهواز از ابتدای سال جاری هر هفته یک مراسم افتتاحیه با کمترین هزینه در محله های مختلف اهواز برنامه ریزی شده است که در آن یک یا چند طرح به بهره برداری می رسد که تا کنون این طرح در ۱۲ هفته برگزار شده است.

شهردار اهواز اظهار داشت: حضور در مناطق مختلف شهری و ملاقات های مردمی، دیدار با معتمدان و افراد اثرگذار مناطق و دیدار چهره به چهره با مردم به عنوان یک اولویت از ابتدای فعالیت مدیریت شهری جدید در دستور کار بوده که با استقبال مردم و کارشناسان مواجه شده است.

امینی ادامه داد: تقاطع شهید کجباف در میدان شهید بندر دارای پنج سطح بود که سه سطح آن افتتاح شده و ۲ سطح ال ۳۰۰ و ال ۴۰۰ آن باقی مانده است که طرح ال ۳۰۰ ماه گذشته به بهره برداری رسید و بخش ال ۴۰۰ این طرح نیز تا پایان امسال تکمیل و به بهره برداری می رسد.

شهردار اهواز گفت: با اقدام های انجام شده روگذر اصلی تقاطع غیرهمسطح شهید قربانی تا ابتدای مهرماه به بهره برداری می رسد و بلافاصله تکمیل بخض های باقی مانده آن نیز آغاز می شود.

امینی اظهار داشت: طرح های محرومیت زدایی به صورت محله محور توسط قرارگاه سازندگی خاتم النبیا در حال انجام است که در بودجه ۱۴۰۱ اعتباراتی برای تکمیل این طرح دیده شده است که با وجود مشکلات اقتصادی در استان و کشور، امیدوار به تامین اعتبار مورد نیاز این طرح ها و بهره برداری از آنها هستیم.

وی با اشاره به بسترسازی برای ورود بخش خصوصی در اهواز گفت: ایجاد کارخانه های بازیافت زباله و بازیافت نخاله، احداث بنا در زمین های متعلق به شهردرای توسط بخش خصوصی و همچنین احداث از جمله بسترهای آماده شده برای ورود سرمایه گذار در اهواز است.

امینی ادامه داد: ورورد سپاه در تمام حوادث و بلایای طبیعی نشان از توانمندی های این نهاد انقلابی است ضمن اینکه حضور مقتدرانه و افتخارآفرین سپاه در تحولات منطقه، موجب شده تا ایران به کشوری مقتدر در منطقه و جهان تبدیل شود.

وی افزایش خدمت رسانی به مردم را هدف مدیریت شهری اهواز دانست و ادامه داد: برقرار ارتباط و تعامل سازنده میان دستگاه های مختلف و دوری از اختلاف نیاز کنونی اهواز است.

در این جلسه از زحمات سردار شاهوارپور و سپاه ولی عصر(عج) تقدیر کرد. سپاه ولی عضر(عج) خوزستان و سردار شاهوارپور فرمانده این یگان در ارزیابی کلی سالیانه ستاد کل نیروهای مسلح از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی، در جشنواره مالک اشتر به عنوان رتبه نخست کشور و فرمانده برتر سپاه انتخاب شد.

سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوار پور بیش از ۱۳ سال مسوولیت فرماندهی سپاه ولی عصر(عج) خوزستان را به عهده داشته است.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.