افزایش ۳ برابری پست‌های امدادی و پایگاه‌های درمانی اربعین در عراق

یعقوب سلیمانی در حاشیه سفر به خوزستان در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات به زائران اربعین اظهار کرد: جمعیت هلال احمر کشور در دو ماهه گذشته جلسات ستادی خود را برگزار کرده و موضوع امداد و نجات و کمک به بهداشت و درمان در داخل کشور و همچنین ارائه خدمات بهداشت و درمان در کشور عراق را برنامه‌ریزی کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه بعد از شیوع کرونا‏، نخستین بار است که راهپیمایی اربعین برگزار شده و استقبال زائران چشمگیرتر خواهد بود و همچنین با توجه به گرمای هوا، تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران گفت: در داخل کشور فعالیت حدود ۱۶ هزار داوطلب، امدادگر و نجاتگر، ۵۷۰ پایگاه ثابت، ۱۱۶ پایگاه موقت و بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی امدادی و عملیاتی برنامه‌ریزی شده است و آمادگی وجود دارد تا در خدمت زائران باشیم.

وی گفت: امسال از مبادی ورودی، ظرفیت امدادی برای ارائه خدمات به زائران غیر ایرانی که وارد کشور می‌شوند، پیش‌بینی شده  تا به سلامت وارد و خارج شوند.

سلیمانی بیان کرد: با توجه به گرمای هوا و ایجاد پایگاه امدادی در آن طرف مرز، با کشور عراق هماهنگی‌های لازم انجام شده است. امسال ظرفیت پست‌های امدادی و پایگاه‌های درمانی در عراق تقریبا سه برابر شده است.

وی با اشاره به تامین بخشی از داروی مورد نیاز زائران اربعین گفت: جلسات مشترک با طرف‌های عراقی برگزار شده تا با هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر و تجمیع ظرفیت‌ها خدمات بهتری به زائران ارائه شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران بیان کرد: جمعیت هلال احمر آمادگی لازم برای ارائه خدمت به زائران را دارد.

وی با اشاره به سفر خود به خوزستان گفت: با هماهنگی‌های انجام شده مشکلی که در خصوص استقرار پایگاه عملیاتی در مرز شلمچه و چذابه داشتیم، رفع شده است.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.