گامی دیگر در جهت درمان سریع بیماران سرطانی در اهواز

دکتر میثم معزی بیان کرد: دستگاه شتاب‌دهنده خطی Elekta، دارای دقت بسیار زیاد در پرتودهی نقاط علامت‌گذاری شده برای از بین بردن سلول‌های سرطانی است و همچنین با مکانیسمی خاص و تکنولوژی موسوم به Monaco، منجر به شدت پرتودهی در بافت‌های سرطانی و کاهش میزان دُز دریافتی اشعه در نواحی غیر سرطانی می‌شود.

وی افزود: راه‌اندازی دستگاه Versa HD ELECTA به عنوان سومین دستگاه شتاب‌دهنده خطی بیمارستان گلستان، کمک شایانی به درمان سریع بیماران سرطانی استان خواهد بود.

معزی در ارتباط با کیفیت و وضوح تصویر این دستگاه گفت: با استفاده از تکنیک پیشرفته هدایت تصویر به صورت چهار بعدی، وضوح این دستگاه فوق‌العاده است که این امر یاریگر اساتید رادیو انکولوژیست در تشخیص و شناخت دقیق‌ تومورهای احتمالی که ممکن است در مراحل اولیه درمان رویت نشود، خواهد بود.

رییس بیمارستان گلستان اهواز ادامه داد: همچنین به دلیل بالا بودن سرعت‌ لیف‌های کولیماتور در این دستگاه، تا ۶۰ درصد زمان پرتودهی بیماران کاهش خواهد یافت و ضمناً قادر خواهد بود تصاویر را به صورت آنلاین هدایت کند.

وی هزینه خرید، نصب و راه‌اندازی این دستگاه پیشرفته را حدود ۳۰۰ میلیارد ریال از محل منابع وزارتی و دانشگاهی عنوان کرد و افزود: این دستگاه جزء سرمایه‌های اساسی و مهم استان خوزستان در حوزه درمان به شمار می‌رود که مجوزهای فعالیت آن از سازمان ملی انرژی اتمی و وزارت بهداشت اخذ شده و ظرف ۲ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

معزی اضافه کرد: راه اندازی این دستگاه پیشرفته با پیگیری‌ها و حمایت‌های ریاست دانشگاه، معاونان درمان و توسعه استان و همچنین تلاش همکاران مجموعه بیمارستان گلستان اهواز میسر شد.

بیمارستان گلستان اهواز با مساحت کلی ۶ هزار و ۳۰۰ مترمربع و زیربنای ۳۸ هزار و ۵۰۰  مترمربع  دارای ۷۱۸ تخت فعال ،۳۸ بخش بستری و ۲۰ بخش پاراکلینیک است.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.