ارائه خدمات ملکی شهرداری اهواز، الکترونیکی می‌شود

حمید دغاغله در شصت و هفتمین جلسه علنی شورای شهر اهوا در خصوص لایحه دستورالعمل اجرایی پنجره واحد مجوزها اظهار کرد: از ابتدای آغاز به کار دوره ششم شهرداری گفتیم هوشمندسازی را به ویژه در حوزه شهرسازی انجام می‌دهیم.

وی افزود: دستورالعمل اجرایی پنجره واحد مجوزها، خدمات مبنی بر ملک را برون‌سپاری و شهروندسپاری می‌کند یعنی درخواست‌های مردم در حوزه‌های مختلف مانند صدور پروانه، وام، تغییر کاربری، تعمیرات اساسی و به طور کلی خدمات مبتنی بر ملک به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اهواز گفت: حدود ۷۰ تا ۸٠ درصد از رفت و آمد شهروندان به شهرداری برای نقل و انتقال سند است که با فعال‌سازی این سامانه دیگر نیازی نیست مردم برای انجام امور خود به صورت حضوری به شهرداری مراجعه کنند در نتیجه هزینه مردم و حتی هزینه شهرداری کاهش می‌یابد.

دغاغله با اشاره به امکان دسترسی راحت دستگاه‌های نظارتی به اطلاعات مختلف با راه‌اندازی این سامانه بیان کرد: این سامانه به نظام مهندسی، اداره صمت و بخش‌های دیگر متصل می‌شود و بر کار آن نظارت می‌شود.

وی بیان کرد: راه‌اندازی این سامانه از بسیاری از مفسده‌های اقتصادی که مردم در شهرداری با آن مواجه هستند، جلوگیری می‌کند و دیگر کسی نمی‌تواند چیزی که حقش نیست را از مردم درخواست کند.

در ادامه احمد سراج رئیس کمیسیون خدمات شهری شهرداری اهواز نیز گفت: مدیریت شهری باید زودتر از این به سمت این حرکت ارزشمند می‌رفت تا عمر مردم در این رفت و آمدها از دست نرود.

وی افزود: باید این کار با دقت و نظارت بهتر و شفاف عملیاتی شود تا خدایی نکرده نگاه‌های فسادآور یا احیانا ابهام‌برانگیز در این مسیر نباشد.

در ادامه هدایت‌الله زارع‌زاده معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز نیز گفت: در قوانین مختلف، موضوع برون‌سپاری خدمات قابل ارائه به شهروندان در خارج از دستگاه‌های اجرایی به همه شهرداری‌ها و دستگاه‌های دولتی تکلیف شده است.

وی افزود: مبنای این طرح نیز بر اساس این قوانین بوده است و امیدواریم اجرای این دستورالعمل منجر به کاهش صدور مجوزها شود.

زارع‌زاده بیان کرد: این سامانه به منظور حذف فعالیت‌های زائد و موازی، کاهش و حذف مراجعات شهروندان به شهرداری و کاهش رویارویی شهروندان با کارشناسان و مدیران شهرداری راه‌اندازی خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز با اشاره به بارگذاری آزمایشی این کار تصریح کرد: بعد از تصویب لایحه، فعالیت این سامانه از منطقه ۲ شهرداری اهواز آغاز می‌شود.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.