اعزام ۱۰ تانکر آبرسانی از خوزستان به شهرکرد در پی وقوع سیل

محمد رضا کرمی‌نژاد اظهار کرد: سه اکیپ متشکل از نیروهای بهره‌برداری و عملیاتی آبفا خوزستان با تجهیزات لازم از شهرهای اهواز، دزفول و ماهشهر به شهرکرد برای همیاری نسبت به حل بحران آب و تامین آب آشامیدنی استان چهارمحال و بختیاری پس از وقوع سیلاب اعزام شده است.
وی افزود: نیروهای اعزامی هم اکنون در مناطق دچار بحران مستقر شده‌اند تا با اقدامات لازم جهت حل مشکلات تامین آب، در کنار سایر اکیپ‌ها نسبت به رفع بحران اقدام کنند.
کرمی نژاد با بیان اینکه اکیپ‌های اعزامی به لوله، اتصالات و تجهیزات لازم مجهز هستند، عنوان کرد: همچنین به منظور آبرسانی به ساکنان این استان که با مشکل مواجه هستند ۱۰ دستگاه تانکر از خوزستان به منطقه اعزام شده است.
وی ادامه داد: تا پایان بحران آب در این منطقه، آبفا خوزستان در کنار مردم خواهد بود و در این راستا چند ده هزار آب معدنی نیز از آبفا خوزستان به شهرکرد منتقل شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: به دلیل وقوع بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال و بختیاری، آب چشمه کوهرنگ که از چشمه‌های مهم و حیاتی این استان است گل‌آلود و از مدار آبرسانی خارج شده است. همین موضوع سبب ایجاد تنش آبی در هفت شهر و ۳۴ روستای این استان شده و این مشکل در شهر شهرکرد با  ۲۰۰ هزار نفر جمعیت حادتر از دیگر مناطق است.
کرمی نژاد در پایان گفت: نصب تجهیزات رفع کدورت بر تاسیسات انتقال آب چشمه کوهرنگ، اضافه شدن تعدادی تانکر آبرسانی به امکانات چهارمحال و بختیاری و توزیع آب در محلات، راه‌اندازی ایستگاه‌های بسته‌بندی آب و اضافه کردن تعدادی چاه از بخش کشاورزی، شهرداری و دستگاه‌های اجرایی از جمله اقداماتی است که تاکنون برای رفع مشکل آب شرب شهرکرد انجام شده است.
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.