آصفری: حادثه متروپل نتیجه ناکارآمدی و استنکاف از قانون است

محمدحسن آصفری در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون عمران در خصوص ریزش ساختمان متروپل آبادان بیان کرد:‌ از وزیر کشور و همه مسئولانی که در ساعات اولیه این اتفاق آزاردهنده در منطقه حضور یافتند تشکر می‌کنیم. حادثه متروپل یک تجربه تلخ و ناگواری است که همه ملت ایران را تحت تأثیر قرار داد. به دلیل ناکارآمدی و اقداماتی خارج از قانون به اصل شهرسازی این حادثه رقم خورد. متأسفانه در گزارش کمیسیون عمران مشخص نشد که متخلف و متهم اصلی در قضیه متروپل چه کسی است و مردم هنوز منتظر هستند تا این فرد معرفی شود.

وی در ادامه اظهار کرد: باید تعارفات کنار گذاشته شود و متخلف اصلی روشن گردد. ارتباط غیرقانونی بین مسئولان و سازنده و صاحب این پروژه باید مشخص شود. چرا باید چک سفید امضا داده می‌شد. در مجوزی که شهرداری دادند هیچ اشاره‌ای به نوع سازه‌ها نشده است. چگونه در خیابانی کم عرض اجازه ساخت ساختمانی ۱۳ طبقه داده شده است. چرا نظارتی صورت نگرفته است. چرا زمانی که قرار بوده ۱۰۰ستون به کار گرفته شود ۲۵ تا ۳۰ ستون کمتر استفاده شده است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید کاملا مشخص شود چه کسانی در این تخلف نقش داشته اند؟ آیا امروز یک خانواده می‌تواند در کوچه هشت متری یک ساختمان چهار طبقه بسازد. شهردار و استاندار وقت باید در این زمینه پاسخگو باشند که چگونه اجازه ساخت این پروژه بدون رعایت ضوابط و قوانین داده شده است.

آصفری تأکید کرد: در پروانه ساختمان متروپل هیچ اشاره‌ای به تعداد طبقات آن نشده است. در کدام شهرداری چنین مجوزی صادر می‌شود. باید جلوی تکرار چنین اتفاقات تلخی گرفته شود

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.