راهکار یک کارشناس برای بازگشت استقلال به برد/پرسپولیس هم خوب نبود

هاشم حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد دیدار پنجشنبه هفته جاری استقلال برابر ملوان بندر انزلی گفت: آبی‌ها کار سختی دارند. ملوان بعد از گذشت دو سال دوباره به لیگ برتر بازگشته. در هفته اول نتیجه نگرفته و حالا انگیزه زیادی دارد تا بتواند استقلال را در انزلی شکست بدهد. اعضای تیم استقلال هم می‌دانند که اگر این بازی را هم واگذار کنند تا حدودی از کورس بالای جدول خارج خواهند شد. با توجه به اینکه بازی بدون تماشاگر برگزار می‌شود تیم‌ها تحت فشار نیستند و می‌توانند یک بازی بی دردسر را انجام دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه راهکاری را پیشنهاد می‌کنید که استقلال بتواند در هفته‌های آینده نتایج قابل قبولی کسب کند؟ اظهار کرد: شناخت کادر فنی از بازیکنان مهمترین اصل است. این روزها محمد محبی، سیاوش یزدانی، مهدی قایدی و محمد مرادمند به استقلال اضافه شده اند. بازیکنانی که تأثیر بسیار بالایی در نتیجه دارند. دست ساپینتو برای انتخاب بازیکن باز است. به طور حتم شناخت خوبی هم از بازیکنان در این مدت پیدا کرده است. پس باید بهترین‌ها را برای این دیدار انتخاب کرده، از بازیکنانی استفاده کند که در پست‌های خود تخصص کافی دارند تا بتواند شکست هفته اول را به فراموشی سپرده و مقابل ملوان و دیگر رقبا به پیروزی دست پیدا کند.

حیدری در مورد دیدار پرسپولیس و ذوب آهن اصفهان هم گفت: پرسپولیس بد نبود اما خوب هم نبود! آنها هم تحت تأثیر دوران بدنسازی قرار داشتند. مالکیت توپ تقریباً در اختیار پرسپولیس بود اما عدم چارچوب شناسی باعث شد تا مهاجمان این تیم به گل دست پیدا نکنند. ضمن اینکه خط دفاع ذوب آهن عملکرد خوبی داشت و اجازه گلزنی به پرسپولیس را نداد و در مجموع فکر می‌کنم هر چه از زمان بازی‌ها بگذرد پرسپولیس بهتر خواهد شد.

کارشناس فوتبال در مورد شروع اعتراض تیم‌ها به مسئله داوری گفت: متأسفانه این یک عادت برای فوتبال ما شده است. هیچ ربطی هم به هفته اول، دوم و یا سوم ندارد. این موضوع یک فرهنگ برای فوتبالیست‌های ما شده و انگار اگر اعتراض نکنند مشکلات حل نمی‌شود. تیم‌ها بهتر است به جای اعتراض، ضعف‌های خود را برطرف کنند. مطمئن باشید اگر سیستم VIR هم وارد فوتبال ما شود باز هم این اعتراضات خاموش نخواهد شد. بنابراین معتقدم قبل از شروع لیگ باید بازیکنان در این خصوص توجیه شوند و از اعتراض بیهوده دست بردارند.

وی در خصوص شکست استقلال برابر سپاهان اصفهان از هفته اول لیگ بیست و دوم افزود: شروع خوب نبود. اعتقاد دارم حتی یک نفر از بازیکنان استقلال هم بازی خوبی انجام ندادند. معمولاً می‌گویند در هفته‌های اول تا سوم بدن‌ها «ول نکرده» و بازیکنان نمی‌توانند نمایش قابل قبولی داشته باشند. البته این بیشتر به فوتبال ایران مربوط می‌شود. در اروپا کمتر چنین اتفاقی رخ می‌دهد اما در مجموع استقلال نتیجه قابل قبولی نگرفت. بازیکنان این تیم اشتباهات زیادی داشتند و اگر استقلال می‌خواهد به قهرمانی دست پیدا کند باید از این پیله بیرون بیاید.

حیدری در پایان گفت: نمی‌توان هفته اول را آنالیز کرد. بازی‌ها هنوز شکل واقعی خود را پیدا نکرده، تیم‌ها جا نیفتاده‌اند و نباید خیلی زود کادر فنی را مورد انتقاد قرار داد البته استقلال شخصیت قهرمانی را دارد و باید منتظر بمانیم ببینیم در هفته‌های آتی کادر فنی جدید استقلال از تجربه شکست برابر سپاهان درس خوبی گرفته است یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.