استقلال و انتخاب چهره متفاوت/ دیدار با تیم خاطره‌ساز پس از ۶ سال

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از دیدارهای جذاب هفته دوم رقابتهای لیگ برتر، رویارویی دو تیم استقلال و ملوان در بندر انزلی است. دو تیم در حالی در این دیدار مقابل هم قرار می‌گیرند که در هفته نخست برابر حریفان خود شکست خورده‌اند و به همین دلیل حساسیت این دیدار برای هر دو تیم بیشتر می‌شود.

این نخستین بازی خارج از خانه ساپینتو با استقلال است و قرار است برای این بازی چند ستاره جا مانده آبی‌ها هم به میدان بروند که شاید مهم‌ترین آنها مهدی قایدی باشد. همچنین این نخستین بازی خانگی ملوان در لیگ برتر پس از ۶ فصل دوری از سطح اول این مسابقات و همچنین نخستین تجربه مربیگری خانگی مازیار زارع در لیگ برتر همراه با ملوان است.

آخرین باری که دو تیم در رقابتهای لیگ برتر به مصاف هم رفتند به فصل ۹۵-۹۴ باز می‌گردد که دیدار آنها در چارچوب نیم فصل دوم فصل پانزدهم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی برگزار شد و دو تیم به نتیجه مساوی ۲-۲ رضایت دادند. در این بازی جابر انصاری و محسن کریمی برای آبی پوشان گلزنی کردند و هر دو گل ملوان توسط سید جلال رافخایی به ثمر رسید که یکی از آنها از روی نقطه پنالتی بود.

استقلال و ملوان در تاریخ حیات خود جمعاً ۵۸ بار دیدار داشته‌اند که ۲۸ بازی آن در چارچوب رقابتهای لیگ برتر بوده است و از ۲۸ بازی لیگ برتری آنها ۱۳ بار استقلال و ۵ بار ملوان پیروز شده و ۱۰ بار هم دیدارهای آنها برنده نداشته است.

اولین بازی دو تیم در سال ۵۲ و در دور رفت از اولین فصل رقابتهای جام تخت جمشید برگزار شد که با پیروزی ۵ بر یک استقلال به پایان رسید. در آن بازی که ۴۹ سال از آن می‌گذرد، علی جباری (۲ گل)، حسن روشن، زنده یاد غلامحسین مظلومی و رضا عادلخانی هر کدام یک گل برای آبی پوشان به ثمر رساندند و تنها گل ملوان نیز توسط نصرت ایراندوست به ثمر رسید.

در تمام دیدارهای برگزار شده بین استقلال و ملوان، آرش برهانی با ۹ گل زده به ملوان بهترین گلزن آبی پوشان در این دیدارهای سنتی است و پس از وی نیز یک مدافع از استقلال در رده دومین گلزن برتر این دیدارهای سنتی قرار دارد. این مدافع حنیف عمران زاده است که ۵ بار در جریان دیدارهای دو تیم گلزنی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.