تجهیز مرکز بهداشتی و درمانی شلمچه برای اربعین / پیش‌بینی دو هواپیما برای انتقال بیماران از عراق

دکتر جعفر میعادفر در حاشیه بازدید از مرکز بهداشتی و درمانی نقطه مرزی شلمچه‏ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال بعد از دو سال درگیری با ویروس کرونا شاهد حضور زائران اربعین خواهیم بود و پیش‌بینی می‌شود بخش اعظیمی از هموطنان از مرزهای کشور برای زیارت، راهی کشور عراق شوند.

وی افزود: ما به عنوان مسئول کمیته بهداشت و درمان تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا زیرساخت‌های لازم در این ایام برای سفر زائران اربعین فراهم شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: خوشبختانه در منطقه شلمچه زیرساخت لازم ایجاد شده است و مرکز بهداشتی و درمانی بسیار خوبی با ظرفیت حداقل ۱۰۰ تخت در این محل آماده خدمات‌رسانی به زائران می‌شود.

وی عنوان کرد: تمام تلاش ما این است که اگر بیماری به این مرکز مراجعه کرد اقدامات اولیه درمانی برای وی انجام و بعد از آن به بیمارستان‌های منطقه منتقل شود تا این فضا برای حوادث احتمالی آماده و خالی بماند.

میعادفر با اشاره به بیماری‌هایی که ممکن است زائران اربعین در سفر خود با آن درگیر شوند، گفت: گرمازدگی، بیماری‌های عفونی و مسمویت‌های غذایی به دلیل گرما از تهدیدهای پیش رو هستند که در این خصوص پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است. امروز آخرین بازدید قبل از اربعین را از مرز شلمچه داشتیم تا هماهنگی‌های لازم با دانشگاه علوم پزشکی آبادان انجام شود و زائران با کمترین آسیب از این سفر معنوی استفاده کنند.

رئیس سازمان اورژانس کشور عنوان کرد: در مرزهای ریمدان و میرجاوه که زائران افغانستانی و پاکستانی از آنجا عبور می‌کنند نیز یک سری زیرساخت و امکانات بهداشتی آماده شده است؛ به طور مثال در مرز ریمدان یک بیمارستان صحرایی، یک پایگاه اورژانس، یک اتوبوس آمبولانس و چند تیم بهداشتی مستقر خواهند شد و از دهم شهریور تا زمان اعلام پایان عملیات توسط ستاد اربعین، کار خود را به صورت جدی دنبال می‌کنیم.

وی بیان کرد: در کرمانشاه نیز از دو روز قبل مسیر باز شده است که این کار به مرزهای دیگر کمک خواهد کرد. در این منطقه نیز بیمارستان صحرایی، اتوبوس آمبولانس و دو واحد اورژانس هوایی در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه تعدادی آمبولانس در مسیر حرکت زائران تا نقطه صفر مرزی حضور خواهند داشت.

میعادفر تصریح کرد: در ایلام نیز بیمارستان صحرایی، ۱۰ اتوبوس آمبولانس و چهار بالگرد پیش‌بینی شده است. در مرز شلمچه هم چهار اتوبوس آمبولانس خدمات‌رسانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهمی که با ستاد نیروهای مسلح داشتیم دو هواپیما پیش‌بینی شده تا اگر خدای نکرده نیاز به انتقال حجم انبوهی از بیماران بود از ظرفیت ۵۰ تا ۱۰۰ تخت این هواپیماها استفاده شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: اورژانس یکی از سازمان‌هایی است که به ساخت بیمارستان شلمچه کمک کرد و وزیر بهداشت نیز دو بار از این محل بازدید کرد. این تغییراتی که امروز مشاهده می‌شود در مدت دو ماه ایجاد شده است و همچنان کار در این مرکز در حال انجام است و مشکل برق آن نیز حل شده است.

وی عنوان کرد: تجهیزات بیمارستان شلمچه در حال تکمیل است و امروز در مرز شلمچه و در نقطه صفر مرزی شرایط بسیار خوبی را مشاهده کردیم.

میعادفر خاطرنشان کرد: این مرکز کم‌کم تجهیز خواهد شد تا شهروندان خرمشهری نیز در آینده از خدمات آن بهره بگیرند. ضمن اینکه ظرفیت گردشگری سلامت نیز در آن وجود دارد و امیدوار هستیم که با استفاده از این ظرفیت و حضور بیماران کشورهای همسایه در آن بتوانیم از منفعت این فعالیت در مسیر ارتقای امکانات و تجهیزات مرکز استفاده کنیم.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.